Geregeld wil een link niet openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Lieve lezers,

Sinds ik XP heb willen er diverse links niet openen, dit terwijl ik servicepack 1 geinstalleerd heb. Weet immers dat XP javascript niet ondersteund.
help...
 
Beste Pieter,

Heb het Javaprogramma gedownload en (automatisch) geinstalleerd, maar er is helaas geen verbetering opgetreden. Dezelfde links blijven ontoegankelijk. Ik kan geen fout gemaakt hebben, daar er slechts 1 programma, op de door jouw gegeven site, te vinden was.

Hi cyber,

Het zijn vooral de sublinks die ik niet kan openen. Soms wel dan weer niet. vreemd, maar waar. Bijv. girotel op de Postbanksite. Bovenaan de pagina.
 
Heb Java 2 geladen. Ben op diverse sites van Java geweest en kon alleen dit compatibele programma vinden.
 
Lijkt wat op dit probleem: http://helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=113124

Daar was onderstaande optie de oplossing.

1) Sluit IE en OE af. Maak je Map C:\Windows\temp helemaal leeg, en verwijder Geschiedenis, en je tijdelijke internetbestanden in Configuratiescherm/Internet/algemeen.
Klik ook op 'cookies verwijderen'.
Ga nu naar Internetopties/beveiliging, klik op 'internet', en klik daar op 'standaardniveau'.
En klik bij Internetopties geavanceerd ook eens op 'standaardinstellingen'.

2) Ga nu naar Internetopties/programma's, en vink 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is' aan.

Staat ie al aan, vink je het UIT, klik OK, en start opnieuw op.
Vervolgens ga je daar wéér naar toe, vink het weer AAN, klik OK, en start wéér opnieuw op.

Je firewall kan eventueel ook te hoog staan, sommige sites, vooral startpagina's, moet je toestemming geven.
-----------------
3)SYMPTOMS
When you click a hyperlink in an e-mail message or on a Web page, or right-click a hyperlink on a Web page and then click Open in New Window, you may experience one or more of the following symptoms:
Nothing happens.
The new window may be blank.
You may receive a scripting error message.

4)RESOLUTION
To resolve this problem in Internet Explorer, follow these steps:
Quit all programs that are running.
Click Start, and then click Run.
Type regsvr32 /i urlmon.dll, and then click OK.
When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.

Mocht dit niet helpen dan zijn er meerdere stappen te volgen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q281679
 
Laatst bewerkt:
Beste Gezina,

Heb je raad opgevolgd, maar het heeft niet echt geholpen. Bijv. tav Girotel werd mij aangeraden VM te installeren om Girotel wederom in te komen. heb ik gedaan. Java 2.0 heb ik uitgeschakeld. nog steeds geen resultaat. Denk langzamerhand steeds meer dat het met de desbetreffende sites te maken heeft.
In ieder geval bedankt voor de moeite gedaan!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan