Ik heb een tabel die gekoppeld is aan Excel (de tabel Tbl_led_2000).
Werkt prima, als ik iets wijzig in Excel, wordt ook Access aangepast.
Maar....bij opzoekingen in Access geeft de formule 'y= rs1!Recordcount' slechts 1 record aan, terwijl er 86 zijn.
De records zijn in Excel genummerd, en ik heb gemerkt dat de tabel in Access geen ID opgemaakt heeft.
De numerieke getallen kan ik niet omzetten in AutoNummering (deze eigenschap kan in gekoppelde tabellen niet worden gewijzigd.)
Zo tel ik de records:
Voor ik een gekoppelde tabel gemaakt heb, bestond er een tabel Tbl_led_2000 en toen werden er 86 records geteld.
Na de koppeling heb ik de oude verwijderd en de nieuwe, gekoppelde tabel, dezelfde naam gegeven (Tbl_led_2000 ; = Recordbron voor besturingselementen).
Het lukt me niet om omgekeerd te koppelen: de tabel in Ecxel koppelen aan die in Access (misschien dat dan het probleem zich niet voordoet).
Ik ben op zoek of ik iets fout heb gedaan bij het koppelen en vooral, waar vind ik meer uitleg over het koppelen.
Hopelijk heb ik het probleem duidelijk verwoord.
Al op voorhand bedankt voor de hulp.
Werkt prima, als ik iets wijzig in Excel, wordt ook Access aangepast.
Maar....bij opzoekingen in Access geeft de formule 'y= rs1!Recordcount' slechts 1 record aan, terwijl er 86 zijn.
De records zijn in Excel genummerd, en ik heb gemerkt dat de tabel in Access geen ID opgemaakt heeft.
De numerieke getallen kan ik niet omzetten in AutoNummering (deze eigenschap kan in gekoppelde tabellen niet worden gewijzigd.)
Zo tel ik de records:
Code:
Private Sub Opzoeken_AfterUpdate()
Dim db As Database
Dim rs, rs1 As Recordset
Dim x, y As Integer
Set db = CurrentDb
Set rs = db.OpenRecordset("samen")
Set rs1 = db.OpenRecordset("Tbl_led_2000")
DoCmd.RunSQL "delete * from samen"
DoCmd.SetWarnings False
y = rs1.RecordCount
For x = 1 To y
rs.AddNew
rs!Familienaam = rs1!Vollenaam
rs!Ld_Adres = rs1!Ld_Adres
rs!Geb_dat = rs1!Geb_dat
rs!Functie = rs1!Kernlid
rs.Update
rs1.MoveNext
Next
DoCmd.OpenReport "rptsamen", acViewPreview, , "familienaam like '*" & Me!Opzoeken & "*'"
Me!Opzoeken = ""
End Sub
Voor ik een gekoppelde tabel gemaakt heb, bestond er een tabel Tbl_led_2000 en toen werden er 86 records geteld.
Na de koppeling heb ik de oude verwijderd en de nieuwe, gekoppelde tabel, dezelfde naam gegeven (Tbl_led_2000 ; = Recordbron voor besturingselementen).
Het lukt me niet om omgekeerd te koppelen: de tabel in Ecxel koppelen aan die in Access (misschien dat dan het probleem zich niet voordoet).
Ik ben op zoek of ik iets fout heb gedaan bij het koppelen en vooral, waar vind ik meer uitleg over het koppelen.
Hopelijk heb ik het probleem duidelijk verwoord.
Al op voorhand bedankt voor de hulp.