gescande afbeelding niet zichtbaar in Worddocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik heb Word 2000 en problemen met het invoegen van figuren.
Normaal deed ik het altijd zo:
afbeelding scannen -> opslaan direct in Word -> afbeelding in document evt., nog wat aanpassen -> printen.

Vandaag is alles ineens anders :(

Ik scan de afbeelding -> voeg hem in in Word -> en vervolgens is ie niet zichtbaar in het document.
Als ik printvoorbeeld bekijk zie ik de afbeelding wel, maar ik kan hem niet printen.
Heb ook geprobeerd de gescande afbeelding eerst op te slaan als bestand (jpg) en ook een keer opgeslagen in adobe buisiness ed.
Alles met hetzelfde resultaat: wel invoegen in het document maar niet zichtbaar en niet te printen.

Wat doe ik nou verkeerd ?

Het is toch niet de eerste keer dat ik dit doe :confused:

Kijk eens bij extra opties:

Weergave: tekeningen moet een vinkje bij staan.
Afdrukken: tekenobjecten moet ook een vinkje bij staan.

Geplaatst door jen
Kijk eens bij extra opties:

Weergave: tekeningen moet een vinkje bij staan.
Afdrukken: tekenobjecten moet ook een vinkje bij staan.

Kan me niet voorstellen dat die functies uit staan, heb niks gewijzigd namelijk, maar ga vanavond gelijk toch maar kijken als ik thuis kom.

Print je printer wel iets?

Printer is ok, print alles behalve de ingescande afbeelding.

Wordt vervolgd...

Misschien een firewall die een en ander blokt?

Nah, het vreemde is dat ik bijv. wel een afbeelding kan invoegen van internet en dan tekst erbij zetten en printen.

Heb zelf de Hp Officejet G55.
Wat mij wel eens overkomt is dat de gescande afbeelding veel te groot is en dat dan de buffer van de printer het niet trekt en dan weigert te printen.
Sommige scans hebben dan en formaat van ongeveer 12 MB, wanneer ik dan een andere manier van opslaan probeer dan lukt het wel.
Net als jij kan ik de afbeelding wel zien in Word.
Dus kijk eens naar de grootte van het opgeslagen bestand.

Geplaatst door sigma
Heb zelf de Hp Officejet G55.
Wat mij wel eens overkomt is dat de gescande afbeelding veel te groot is en dat dan de buffer van de printer het niet trekt en dan weigert te printen.
Sommige scans hebben dan en formaat van ongeveer 12 MB, wanneer ik dan een andere manier van opslaan probeer dan lukt het wel.
Net als jij kan ik de afbeelding wel zien in Word.
Dus kijk eens naar de grootte van het opgeslagen bestand.

Maar dat is het hem nou juist, ik zie hem NIET in het document. Wanneer ik in het worddocument op de plaats van de afbeelding klik zie ik wel het kader met de kleine 4-kantjes op de hoekpunten. Ik kan hem dan zelfs gewoon verslepen. Alleen als ik het afdrukvoorbeeld bekijk, dan zie ik de afbeelding.

Heb de instellingen in extra>opties>weergave en afdrukken gecheckt en die staan gewoon goed :confused:

Laatst bewerkt:
Om het probleem helder te krijgen, vat ik het zo goed samen?:

Je hebt een afbeelding gescand, die op geen enkele manier zichtbaar wordt in Word of zich laat afdrukken, behalve dan dat ie in afdrukvoorbeeld wel zichtbaar is.

Wel zichtbaar wordt in andere programma's die afbeeldingen ondersteunen.

?

Dat alles duidt er op dat er een foutje is geslopen in Word. Het afdrukvoorbeeld wordt gemaakt door een hulpprogramma, dat kan werken zonder dat de fout invloed heeft, maar de printer krijgt zijn gegevens (of is het haar?) rechtstreeks uit Word.

Heb je Office/Word herstellen al geprobeerd? Want gaan zoeken in de KB is weinig zinvol als het een foutje is dat herstellen repareert.

En ik wel best gaan zoeken als het probleem blijft na herstellen en/of herstart. Who knows?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan