Geschiedenis van IE8 blijft na verwijderen deels toch hangen, maar waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik maak gebruik van een andermans computer, maar verwijder dan altijd de geschiedenis.

Iedere keer als ik IE8 opstart en na de www. de eerste 2 letters intyp, dan komt toch weer de geschiedenis naar boven, wat kan ik daar aan doen of hoe kom ik er achter waar het op de pc is opgeslagen?

Downlad en installeer Ccleaner Rechtsboven, op de witte pijl in het groene vak klikken (Download latest version)

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Laatst bewerkt:
klinkt wat ingewikkeld, maar ik zal het proberen.

Ik begrijp echter niet waarom de geschiedenis wel alles wist, maar bepaalde sites toch weet terug te vinden zodra ik het betreffende adres begin in te typen.

Het zou mogelijk ergens in de favorieten kunnen staan, maar het is niet mijn computer, wel mijn privé.

is waarschijnlijk weer 1 of andere truc van Microsoft.....:-(

je kan het als volgt uitschakelen:

ga naar extra -->opties
kies voor Tabblad Inhoud
kies bij automatisch invullen voor instellingen
haal het vinkje bij Windows search gebruiken voor betere instellingen het vinkje weg
kies Ok en nogmaals OK.
browser afsluiten en voilà

ongetwijfeld zal de historie ergens worden opgeslagen maar zou niet weten waar. Ik ben in ieder geval van die geschiedenis verlost!

Groet Joe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan