geschiedenismap wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Hey,

Ik heb mijn geschiedenismap geleegd via internetopties en daarna ook nog eens gewoon via C:\windows\geschiedenis. Deze is nu helemaal leeg maar als ik het internet opga en het pijltje aanklik staat de site www.chatplaza.nl er altijd tussen. Ik ben al maanden niet op deze site geweest en toch blijft deze altijd vermeld staan, dus ook na het legen van de geschiedenis. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit verdwijnt?

Alvast bedankt,

giotastic

dit kun je via het register doen
ik kom vaak op helpmij, dus als ik naar het register ga typ ik in:
helpmij
hij gaat zoeken, en dan kom je (met windows 2000) in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs
probeer alle url1, url2 enz daar eens te verwijderen, misschien dat dat werkt ?

Wis je Cookies-map en de Temporary Internet Files-map es....

Hoi, helpt ook niet. Deze mappen leeg ik elke dag voordat ik het internet afsluit.

Ga naar internetoptie`s >inhoud>autoaanvullen aanklikken en dan kiezen voor formulieren wissen en gelijk alle vinkjes weghalen daar , je kunt ook er voor zorgen dat je geschiedenis niet word gezien door in je explore balk op beeld|>werkbalken en vevolgens op aanpasen te klikken gooi daar je geschiedenis van rechts naar links , en bij je internet opties kun je ook nog je je geschiedenis op 0 dagen zetten .

Als je windows 98 hebt, tesamen met I.E. dan is er een kans dat dit helpt:
Waar het precies staat, weet ik echter niet meer, maar volgens mij heette het 'index.dat' en waarschijnlijk staat ie onder windows systeemmap ergens...nou moest je de bovenliggende map ('IEhistory'?) botweg verwijderen, en bij de volgende herstart zal windows deze map zelf weer aanmaken, maar een schone lei, dus.
De gedachte hierachter is dat je middels windows wel geschiedenis kunt wissen, maar dat lijkt eigenlijk maar zo. De diverse logs van windows/IE (kruis hier uw favouriete trojan aan) qua bezochte adressen kunnen dus wel handmatig worden verwijderd, en onder DOS zelfs bekeken.
Balen alleen dat ik er het precieze niet meer van weet, maar wellicht dat iemand het nog weet?

hallo allemaal

stomme vraag denk ik maar hoe kom ik in het register ??

alvast bedankt weer

Geplaatst door mike180
hallo allemaal

stomme vraag denk ik maar hoe kom ik in het register ??

alvast bedankt weer

Start>uitvoeren typ regedit> enter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan