Geschikt voor W7 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Héél kort samengevat : de machine heeft qua geheugen minimale capaciteiten (is natuurlijk wat aan te doen), maar veel 'ernstiger' vind ik de overige meldingen over allerlei progjes (een aantal mogelijk overbodige meuk van Acer) die niet of niet goed meer zullen werken.
Als zij nu Vista draait en dit draait goed, dan zou mijn advies luiden : niet doen. Zóveel beter is 7 niet als een user nú een goed werkende Vista heeft.
Heeft ze XP dan tja, gelet op de stoppende ondersteuning............. dan zou ik het wel doen.

Laat haar vooraf een schijfimage maken met een goed imagesoftware programma zoals bijv. Acronis true image.
Mocht ze na de update allerlei trammelant ondervinden, dan is de zaak middels de gemaakte image weer snel te herstellen.

Het kost onevenredig veel moeite om voor alle genoemde items per stuk uit te zoeken of dit nu net wel / of net niet gaat lukken onder 7. Middels een goede image is een poging snel gedaan en bij spijt net zo snel weer terug te draaien.

Laatst bewerkt:
Mijn fout dat ik niet erbij heb gezet dat ze nu XP draait

Als de computer/laptop Vista aankan, dan is windows 7 ook 99 vd 100 keer mogelijk (vista drivers werken gewoon onder Windows 7, eventueel installeren onder compatibiliteitsmodus indien nodig)

@K1pje : Ja, ongetwijfeld, maar ik geloof niet dat Vista hier een rol speelt. ;)

win7 boven Vista dit omdat win7 hoogstwaarschijnlijk langere ondersteuning heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan