geschikte configuratie voor mijn type gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvsrlvsr

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Berichten
5
Ik ben van plan onderstaande configuratie aan te schaffen en heb de volgende vragen:
- Klikt dit met elkaar?
- Geschikte configuratie voor mijn type gebruik?
- Kan de tussen haakjes genoemde alternatieve voeding ook?
- Is deze configuratie redelijk stil?
Alvast dank voor de reacties.

Processor AMD A10-5800K Black Edition
Geheugen Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Harde schijf Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB
Videokaart MSI N650Ti PE 1GD5/OC
Processor koeling Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
SSD Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Voeding Seasonic G-360 (kan hiervoor in de plaats ook Corsair Builder CX430M Bronze?)
Moederboard Asus F2A85-M
Behuizing Fractal Design ARC MINI

Uit huidige pc:

Dvd/bluray-speler elby clonedrive scsi cdrom / HL-DT-ST BDDVDRW GGC-H20N ATA
Harde schijf ST3500830AS ATA
Monitor
Boxjes

Type gebruik: Veel Internet, Office (Word, Powerpoint, Excel), e-mail, multimedia, beetje foto- en videobewerking
Ga niet overclocken en heb geen specifieke budgetlimiet
 
Laatst bewerkt:
1. Wat ga je ermee doen?
2. Ga je overclocken?
3. Wat is je budget?
:), vul deze even in aub :)
 
Dank Subplayer52! Heb inmiddels antwoorden op je vragen toegevoegd.
 
Alles werkt met elkaar. Dit systeem is goed geschikt voor wat je er mee wilt gaan doen, maar foto- en videobewerking wordt toch wel wat beter gehanteerd door een intel processor dan voor een amd processor.
Een stille pc hangt vooral af van de case die je kiest, en welke fans je er in gebruikt. Natuurlijk is het geluid van de fan van je gpu en de fan van je cpu koeler ook wel belangrijk, maar als je een case hebt met geluiddempend materiaal en stille fans, dan is de pc bij normaal gebruik redelijk stil. Een goede case daarvoor is de Define R4. 20 euro duurder, maar het geld zeker waard. De Scythe Gentle Typhoon 800rmp zijn hele stille fans, die redelijk wat lucht blazen, waardoor je wel goede airflow hebt, maar nauwelijks lawaai.
Wat de PSU betreft, je kan de Seasonic omwisselen voor de Corsair als je dat zou willen. Corsair is een van de beste merken als het op psu's komt, maar in dit geval heeft de Seasonic een hogere efficiency (80+ gold) en de Corsair maar 80+ bronze.
De Corsair is daarentegen deels modulair, waardoor je de kabels die je niet nodig hebt ook niet aan hoeft te sluiten. Bij de Seasonic zitten die kabels vast aan de psu, dus moet je de kabels die je niet gebruikt ergens in je case verbergen.
Het hangt dus af van je eigen voorkeur. De Seasonic is efficiënter, maar de Corsair is praktischer.
 
Jouw samenstelling vind ik niet slecht maar ik vind het een beetje meh...
Intel HD 4000 is genoeg voor je eisen.
Ik heb hier dus wat samengesteld, goedkoop en snel.
Als je wil dat het voor je ineengezet wordt dan komt er nog 50 euro bij.
Dit lijkt mij een betere keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan