geschikte koeling voor E4400

Status
Niet open voor verdere reacties.

segers909

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
hey :)
ik ben nogal (zeer) nieuw op het vlak van koeling.. ik ben van plan zelf een pc samen te stellen. ik ga een p35 neo moederbord van msi aanschaffen, met een E4400 - intel (2 duo) processor. maar, nu was mijn vraag, hoe weet ik welke koeling ik het best hierop plaats? :)

koeling zit meestal in je voeding en in je case.
Dus tenzij je een supergamepc in elkaar gaat steken is een extra koeling niet nodig lijkt me.

Of bedoel je de voeding?

Uiteraard moet je ALTIJD WEL een goede koeling op je processor plaatsen.
Koop je de zgn. boxed versie van de E4400, dan zit er een passende Intel-koeler bij die prima voldoet.

Wil je betere en stillere koeling, dan zijn er heel veel mogelijkheden. Zelf gebruik ik de Arctic Cooling Freezer Pro 7: koelt als de beste, is zeer stil eenvoudig te plaatsen en.... goedkoop!

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HPLC02

Laatst bewerkt:
oh, hemeltje, ik had niet door dat het over de koeling ging voor een processor (enkele woordjes niet goed gelezen denk ik). Mja, ik geef de voorkeur aan amd en werk daar meestal mee en daar zit de koeling al bij, dus, dan zie je zoiets snel over het hoofd.

Alleen heeft het er helemaal NIETS mee te maken of het gaat om Intel of AMD...

Wanneer je een processor koopt, en of het nu AMD of INTEL is, en je koopt de boxed versie, dan zit er een koeler bij, bij allebei dus.
Koop je de tray-versie, dan zit er GEEN koeler bij, bij allebei niet dus!!

Ow, mja, dan koop ik altijd de boxedversie,
dan vergeet je snel dat er nog zoiets bestaat als een trayversie.

En dan kun je maar beter geen onzinnige antwoorden geven!!!
Stel je voor dat TS z'n pocessor het geplaatst zonder koeling.....

Ik ga er vanuit dat iedereen die een processor plaatst ook wel weet dat er een koeling geplaatst moet worden.

Ik denk dat uit mijn eerste reactie ook wel duidelijk blijkt dat ik de vraag verkeerd had begrepen en ik dacht dat het om een casekoeling ging.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan