Geschikte Mac voor Adobe CS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie85

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een mac-computer voor de zaak. Hij moet Adobe Creative Suite CS3 kunnen draaien. (Zie onderstaand voor minimale vereisten)

PowerPC® G4 or G5 or multicore Intel processor (Adobe Premiere® Pro, Encore®, and Soundbooth™ require a multicore Intel processor; Adobe OnLocation™ CS3 is a Windows application and may be used with Boot Camp)
Mac OS X v.10.4.9; Java™ Runtime Environment 1.5 required for Adobe Version Cue® CS3 Server
1GB of RAM for DV; 2GB of RAM for HDV and HD; more RAM recommended when running multiple components
24GB of available hard-disk space to install all core components (up to 1GB of additional free space may be required during installation); custom installing select components requires less space
Dedicated 7,200 RPM hard drive for DV and HDV editing; striped disk array storage (RAID 0) for HD; SCSI disk subsystem preferred
Core Audio compatible sound card
1,280x1,024 monitor resolution with 32-bit video card; Adobe recommended graphics card for GPU-accelerated playback
For OpenGL support: Some 3D features in Photoshop CS3 Extended require an OpenGL 1.4 capable graphics card with at least 64MB of VRAM; Adobe After Effects® supported OpenGL 2.0 card (NVIDIA recommended)
DVD-ROM drive
Blu-ray burner required for Blu-ray Disc creation
SuperDrive required for DVD burning
QuickTime 7.1.5 software required to use QuickTime features
Internet or phone connection required for product activation
Broadband Internet connection required for Adobe Stock Photos* and other services

Aangezien ik geen ervaringen heb met Mac, zou ik het jullie willen vragen, wat jullie mij aanraden. Ik heb op de apple-site gekeken. Maar de Mac PRO is volgens de baas te duur.

Hopelijk weet een van jullie ook nog een leuke link met goedkopere mac-systemen, die Adobe CS 3 aankan.

Alvast bedankt!

Gr, Ken

Laatst bewerkt:
Ikzelf draai CS3 op mijn MacBook met Intel Core 2 Duo 2GHz, 2 GB geheugen.

Maar CS3 is het complete pakket, ik gebruik alleen Photoshop en Dreamweaver CS3 van het gehele pakket.

Dus de middelste van de MacBook-serie lijkt mij voldoende.

Een iMac van soortgelijke specificaties wil dus ook wel mocht je voor de vaste werkplek gaan.

Wat houdt een G4/G5 processor in? Waarmee kunnen we dat ongeveer mee vergelijken?

En multicore Intel processor?

Voeldoet een Apple Mini ook?

En hoe zit het met de monitor? Kan ik mijn monitor gewoon aansluiten op een Mac Mini? Of zijn daar aparten (apple) monitoren voor nodig?

alvast bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Wat houdt een G4/G5 processor in? Waarmee kunnen we dat ongeveer mee vergelijken?
Oude processor gemaakt door Apple zelf, niet relevant wanneer je een nieuwe wilt aanschaffen. In de nieuwe Macs zit standaard een Intel processor
En multicore Intel processor?
Standaard heeft elke Mac minimaal een dual-core processor
Voeldoet een Apple Mini ook?
Ik zou dan wel de 799,- versie nemen met een uitbreiding voor het geheugen. (Of later zelf 2Gb aan geheugen bijkopen. Scheelt een paar tientjes)
En hoe zit het met de monitor? Kan ik mijn monitor gewoon aansluiten op een Mac Mini? Of zijn daar aparten (apple) monitoren voor nodig?
Elk beeldscherm met een DVI- of VGA-aansluiting (De laatste is te realiseren via een meegeleverde adapter) kan op de Mac Mini aangesloten worden.

Je wordt vriendelijk bedankt voor deze informatie!

Hier kan ik mee verder!

Keep up the good work :thumb:

Wat ga je er mee doen? Heb je het hele CS3 pakket nodig?
Als je baas een Mac Pro te duur vindt, heeft ie de prijs van CS3 al gezien dan?

Als het een computer is waarop je een enkele keer wat werk uitvoert met een onderdeel uit het CS3, of je bent full-time er mee bezig, dat scheelt natuurlijk wel wat.
De zelfde software is er natuurlijk ook voor Windows. Dus als je momenteel nog een systeem hebt waarop je ermee kunt werken kun je CS3 ook daarvoor aanschaffen.

Heb je CS3 voor Windows en stap je ooit over op een Mac kun je de licentie over laten zetten. :thumb:

Wat ga je er mee doen? Heb je het hele CS3 pakket nodig?
Als je baas een Mac Pro te duur vindt, heeft ie de prijs van CS3 al gezien dan?

Als het een computer is waarop je een enkele keer wat werk uitvoert met een onderdeel uit het CS3, of je bent full-time er mee bezig, dat scheelt natuurlijk wel wat.
De zelfde software is er natuurlijk ook voor Windows. Dus als je momenteel nog een systeem hebt waarop je ermee kunt werken kun je CS3 ook daarvoor aanschaffen.

Heb je CS3 voor Windows en stap je ooit over op een Mac kun je de licentie over laten zetten. :thumb:

Ik heb een paar onderdelen nodig. Het betreft wel een Standaard mac-versie.

CS3 hebben we gekocht voor een leverancier, maar zijn mac trok het niet. Dus hebben we hem zelf gehouden.

We hebben nodig voor enkele keren werk.

Kunnen we de licentie ook van MAC naar Windows overzetten? Zou je mij daar iets meer over kunnen zetten? eventueel een link met informatie?

Alvast bedankt! :thumb:

Ik heb het wel eens gelezen dat men de licentie kon aanpassen van Windows naar Mac, dus omgekeerd zal ook wel gaan.
Ik zou ervoor contact opnemen met de klanten service;
http://www.adobe.com/nl/support/service/

Als je geen zware bewerkingen doet als met filters werken in foto's met zeer hoge resoluties e.d., en je bent er ook niet full-time mee bezig, dan hoef je niet perse de snelste computer te hebben om met de software te werken.
Een nieuwe iMac is in alle gevallen al voldoende om het te kunnen installeren. Die zijn er vanaf €1199. Standaard zit daar 1Gb geheugen in en dat is wel wat weinig en aan te raden om dat wel direct al te verdubbelen.
Zo heb je wel een nieuwe Mac, maar half zoveel als een MacPro zou kosten.

Btw. zelfs een oudere (tweedehands) iMac G5 kan CS3 wel aan.
Mac met een G4 er in zal niet altijd lukken dus dat moet je vergeten.

Werkt een standaard muis + toetsenbord (usb) van een pc ook op een mac?

Want wij willen schakelen tussen de pc en mac dmv een schakelbox. Dus we maken gebruik van 1 monitor, maar gaat dat ook lukken met toetsenbord + muis van een mac? of andersom?

Of gaat dat alleen lukken wanneer we een aparte toetsenbord + muis voor de pc hebben en een aparte toetsenbord + muis voor de mac?

Laatst bewerkt:
Gewone toetsenborden en muis werken ook wel op een Mac, maar je moet er wel rekening mee houden dat Apple de PS2 aansluiting (ronde stekkers) al een tijdje er uit heeft gewerkt.
Je moet dus wel een KVM-switch hebben met USB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan