geschikte videokaart voor 8x agp slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Wij hebben een medion MS 7012 pc met een Ati rage pro 9800 XL videokaart. Het moederbord beschikt over een 8x AGP slot.
Omdat deze kaart al 2x vervangen is vanwege problemen en de nieuwste videospellen de pc vast doen lopen (bv ship simulator 2008 en
America's Army) willen wij er een betere videokaart inplaatsen.
Welke videokaarten zijn geschikt en aan te raden voor onze pc?
 
Nou, vastslaan heeft denkelijk niets met je videokaart zelf te maken maar meer met de drivers voor moederbord en die kaart, als een kaart echt stuk is, zie je dat aan het beeld of hij doet gewoon niets.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".
 
In het verleden is de videokaart 2x vervangen, viel gelukkig onder de garantie, vanwege 1x alleen nog maar strepen en 1x totaal geen beeld meer. Het was/is overigens een bekend probleem bij de medion pc's. Dit gebeurde telkens nadat de videokaart ongeveer 1 jaar oud was. De huidige kaart is nu ook bijna 1 jaar en geeft gelukkig nog geen problemen.
Maar om die voor te zijn wil ik er een andere videokaart inzetten.
Blauwe schermen met IRQ is not less or equal heb ik in het verleden genoeg gehad totdat
ik Magix videobewerking er afgehaald heb. Daarna geen blauwe schermen meer.
Nu kan je b.v bij Ship simulator wel gewoon varen maar zodra je een missie gaat doen
gaat het op een gegeven moment fout. Dan "bevriest" het beeld en is alleen een koude start mogelijk.
Ik dacht dat de huidige videokaart niet geavanceerd genoeg is voor de huidige pc games.
Er is duidelijk wel meer niet juist met de pc want als er op deze pc (waar het om gaat)
America's Army gespeeld wordt is op de laptop ( verbonden via een router, de pc gewoon via de kabel) het internet niet meer vooruit te branden. Ook dit wijt ik aan de videokaart maar zoals je inmiddels wel begrepen hebt, heb ik niet veel verstand van computers. Ook moeten we regelmatig de stekker van de router eruit halen omdat het internet het niet meer doet. Ik hoopte met een nieuwe videokaart van deze problemen af te zijn.
 
Ik heb de NVidea Geforce 7600 GT gekocht en geplaatst en nu laden de spellen veel sneller en lopen niet meer vast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan