geschikte videokaart voor mijn pc en eisen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jor177

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2012
Berichten
186
Hallowa,

Ik wil graag een derde monitor op mijn pctje aansluiten, omdat ik er om bepaalde reden 3 nodig heb.
het is bedoeld voor:
- videobewerken
- gaming, zoals minecraft, bf play for free
- en dat soort niet al te zwaare dingen

het moet wel een pci-e x16 videokaart zijn
de aansluitingen mogen van alles zijn, ik verzin wel een omvormen als het niet gaat :)

Dus heeft iemand een videokaart ligge, en komt die overeen met mijn eisen, reageer dan even in dit topic

of, kan iemand mij op een goede videokaart wijzen dan geld het zelfde :)
 
Wat bedoel je precies? Wil je één bureaublad verspreid over 3 monitoren of wil je 1 bureaublad per scherm? Dit eerste is alleen mogelijk met een AMD kaart die Eyefinity ondersteunt (dat zijn alle kaarten van max. 2 jaar oud). Ik zal even kijken naar die games, zodat ik een oordeel kan vellen:)
dit is waarschijnlijk wel wat.
 
Laatst bewerkt:
bij eyefinity moet je gebruik maken van de displaypoort
Nvidia ondersteund trouwens ook 3 schermen met 1 videokaart sinds de gtx600 serie
Nvidia surround heet dat daarmee kun je zelf kiezen welke poorten je gebruikt
 
aha, maare ik moet displaypoort gebruiken omdat er geen ruimte is voor bijvoorbeeld 2x dvi en 1x vga??
en ik moet inderdaad een videokaart hebben die WEL 3 schermen TEGELIJK ondersteund
 
je moet de displaypoort gebruiken ja en voor VGA kan het probleem zijn
want dat is namelijk analoog en dan heb je een actieve omvormer nodig en die kosten zo 100 euro

en bij nvidia surround moeten de monitoren de zelfde specificaties hebben anders krijg je problemen met refresh rates etc
en ook bij nvidia heb je het probleem met VGA het moeten digitale monitoren zijn
 
Laatst bewerkt:
kan ik niet simpel een hdmi & dvi & vga doen

of kan dat weer niet omdat ze niet alle 3 te gelijk singaal aan de monitor kunnen afgeven?
 
Wat bedoel je precies? Wil je één bureaublad verspreid over 3 monitoren of wil je 1 bureaublad per scherm? Dit eerste is alleen mogelijk met een AMD kaart die Eyefinity ondersteunt (dat zijn alle kaarten van max. 2 jaar oud). Ik zal even kijken naar die games, zodat ik een oordeel kan vellen:)
dit is waarschijnlijk wel wat.
Hoe kan je die videokaart aanbevelen voor games? Het is algemeen en technisch bekend dat de HD 5450 niet voor games gemaakt is en een zeer zwakke videokaart is, voor budget pc's. Wat is het budget van de TS?
 
Om in te gaan op de discussie: ik heb zelf voor 8 euro een Displayport naar VGA adapter gekocht en die werkt perfect (zelfs met Eyefinity, in Linux en met Far Cry 3, GTA IV e.v.a.) [dat was deze dus, geen 8 euro zelfs;) ]
@Stormbreaker: games? Wat voor games denk jij dan aan? De TS zoekt een videokaart voor Minecraft (niet echt meest geavanceerde spel) en BF online (idem). Videobewerken kan ook met een onboard GPU, maar deze zal waarschijnlijk toch iets sneller zijn (i.c.m. gesoldeerd RAM en snellere geheugenbus naar datzelfde RAM).
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dus 1 hoofdmonitor met 2 uitgebreide bureaubladen.

Wat stormbreaker voorstelde kan volgens mij niet, want dan moet je ook gebruik maken van de hdmi uitgang, en dat kan niet in combinatie met vga, die ja dan ook moet gebruiken.

Bedankt voor de link, alleen nu moet ik er nog een geschikte videokaart gaan bij zoeken..
 
Je kan gewoon een DVI naar VGA adapter kopen, en ik had btw niets voorgesteld. Dacht dat Minecraft een zwaar spel was, ik zag een hele hoop mensen die een flinke pc kochten om Minecraft te spelen, maar je schijnt het al met een 90 MB Intel onboard kaartje te kunnen spelen (wel op 15 FPS).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan