• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geselecteerde cel kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
hallo,

ik heb een scheet waar ik onder "nummer" een getal ingeef waardoor onder artikel de opgezochte resultaten komen te staan.
op een ander blad heb ik de layout van een werkbon.
nu zou de geselecteerde artikelwaarde moeten gekopieerd worden naar de werkbon "omschrijving".
heeft er iemand een idee hoe ik dit best aanpak en zo eenvoudig mogelijk ?
daar de cel te selecteren of een selecteerknop toe te voegen of …...
Knipsel.JPGKnipsel2.JPG

Een bestand plaatsen de de uitleg verduidelijken lijkt mij een goed startpunt.

Ik heb het iets makkelijker gemaakt in het voorbeeld.
Als ik in blad1 een artikel selecteer moet deze worden weergegeven in de gele cel van blad2.

Bijlagen

@emields en @JanBG,
gebruik bij het BeforeDoubleClick_event altijd Cancel = true anders komt de cel in de editmode en maak je al snel de fout om per abuis de artikelcode aan te passen. Het event heeft Target als parameter gebruik deze dan ook ipv selection.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Intersect(Target, Columns(4).SpecialCells(2)) Is Nothing Then Exit Sub
    Sheets("Blad2").Cells(6, 2) = Target
    'of Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1) = Target
    Cancel = True
End Sub

@VenA,

Je hebt (zoals meestal) gelijk. Ik heb alleen de End(xlUp).Offset(1) uit de code van emields gehaald omdat ik denk dat de bedoeling is, dat bij aanklikken van een artikel, dat op de werkbon komt te staan en niet een heel rijtje artikelen, maar ik kan er best helemaal naast zitten :rolleyes:

dat is het idd.
telkens ik het bestand open moet ik telkens de macro's inschakelen, kan ik dit instellen dat dit automatisch gebeurd voor dit bestand of moet ik dan de algemene instellingen voor alle bestanden veranderen naar "inschakelen"

hartelijk bedankt

Je kan aan een bestand of aan een VBA-project een digitale handtekening toekennen. Hier staat hoe je dat kan doen.

Het gaat dan om dit stukje
[FONT=&amp]You can create your own digital certificate for personal use or testing purposes with the SelfCert.exe tool that is provided in Microsoft Office. However, this certificate is not authenticated by a Certificate Authority (CA).[/FONT]

Via Tools in de VB-editor kan je dan de handtekening kiezen. Dan nog even de instellingen in het vertrouwenscentrum aanpassen en ben je als het goed is van de melding af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan