Geselecteerde records wegschrijven naar een andere tabel via knop op formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JewelRE

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2012
Hai allemaal,

Ik ben bezig met een database voor internationaal real estate van een concern. De database is gebaseerd op een grote tabel waar alle informatie over de panden in verzameld wordt, waarbij een record staat voor een adres met bijbehorende data.

Nou worden in de loop der tijd panden verkocht of huurcontracten opgezegd en zou ik graag deze records niet willen terugzien op mijn formulier. Ik weet dat er de mogelijkheid bestaat om een formulierfilter in te stellen via de formuliereigenschappen, maar is het ook mogelijk om middels een knop op het formulier deze records uit de tabel te halen (en dus niet meer zichtbaar te laten zijn op het formulier) en in een tabel weg te schrijven waar de voormalige adressen in kunnen worden opgeslagen? (zodat deze gegevens niet verloren gaan)
Momenteel staan er 230 records in de database, waarvan er ongeveer maar 110 actueel zijn nog.
Ik heb geen technisch onderbouwde reden voor deze stap, enkel dat er veel roulatie in adressen al is (leegstand in bedrijfspanden is ons allen vast niet onbekend) en er de mogelijkheid bestaat in de toekomst dat er bedrijven zullen worden opgekocht met bijbehorend real estate en/of bedrijven worden verkocht, waardoor er in een klap grote aantallen ongebruikte records kunnen ontstaan. Daarom ook mijn bijbehorende vraag of een groot aantal ongebruikte records (op den duur) gevolgen heeft voor het gebruik van de database?
Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje helder heb kunnen formuleren voor jullie :) Alvast dank voor het meedenken.

Groet,
JewelRE

Je wilt dus records die gearchiveerd zijn verplaatsen uit de hoofdtabel naar een Archieftabel? Daarvoor heb je twee queries nodig: eerst een toevoegquery op basis van je filter (Status = "Archief"?), zodat de nieuwe tabel is gevuld, en vervolgens een Delete query met hetzelfde filter. En daarna een Requery op je formulier, zodat de gegevens weer up-to-date zijn op je formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan