• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geselecteerde rijen kopieren naar ander tabblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter JK0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JK0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2022
Ik ben op zoek naar een manier om een formulier in te vullen vanuit een database met eerder gebruikte velden. In de bijlage een uitgeklede dummy uitvoering van wat ik heb. Het is de bedoeling dat de filters gebruikt worden om een voorselectie te maken aan hand van categorieën. Daarna wil ik een selectie kunnen maken en alleen de kolommen E,F&G van de geselecteerde rijen over kopiëren naar het tweede tabblad. Hoe de selectie gemaakt wordt is van minder belang. Hetzij door een vinkje in kolom A, hetzij op een andere manier. Het is wel de bedoeling dat er vanuit meerdere voorselecties met het filter kan worden gewerkt.

Ik gebruik Excel 2013, Nederlands.

Waar ik voornamelijk naar op zoek ben is een richting. Ik weet niet of dit überhaupt mogelijk is zoals ik het wil, laat staan dat ik weet in welke richting ik moet zoeken. Ik heb 0 ervaring met macro's, maar het lijkt er wel op dat dit per se met macro's zal moeten.

Alvast bedankt.

Johan

Bijlagen

Heel erg bedankt, dit werkt prima zo. Ik ga het toepassen op het daadwerkelijk bestand. De macro is eenvoudig genoeg dat ik met mijn beperkte kennis dat wel kan uitvogelen.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan