• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geselecteerde waarde Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strij51

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Heren,

Als ik een waarde in een Combobox selecteer bv "Amsterdam", kan ik deze dan in een If Then Else statement gebruiken, dus als voorbeeld: If combobox1.value = "Amsterdam" then Sheets "Provincie", etc,etc
Else
Sheets "Nederland" etc etc (dit werkt alleen niet) Dit alles zit onder Command Button_Change of moet het script ergens staan

bvd

Kaes

Ja, dat kan.
Van Command Button_Change heb ik nog nooit gehoord.
Verder: Zie #2

Laatst bewerkt:
Als de combobox op het blad staat moet het in de module van het blad.
In een Userform in de module van het formulier.

Waarde selecteren Combobox

Een testbestand bijgevoegd met een ander onderwerp maar dezelfde vraagstelling.

Rechtsklik op datumveld priverek voor de userform - dubbelklik op eerste veld userform voor kalender en dan zou ik willen dat in de combobox op het userform van deze rekening een rekening geselecteerd kan worden waarna er vervolgens een bedrag van de priverek overgemaakt gaat worden naar de geselecteerde rekening. Dus als ik bv "overboeken betaalrekening" selecteer er na het verder invullen v/d userform er inderdaad van de priverek een bedrag afgaat en bij de betaalrek er bijkomt.
Ben wel bezig geweest met If Combobox1.value maar kom er niet verder mee. Zonder het if then statement kan ik nu maar naar 1 rekening overmaken of elke keer het script wijzigen voor een andere rekening. Hopen dat e.e.a duidelijk is

bvd
Kaes

Bijlagen

Als je ervoor zorgt dat de items in de combobox hetzelfde zijn als de tabnamen dan is het vrij eenvoudig

Code:
If ComboBox1.ListIndex > -1 Then
  Sheets(ComboBox1.Value).ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(, 6) = Array(TextBox6.Value, "", ComboBox1, "", txt3, txt2)
  Sheets("prive").ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(, 6) = Array(TextBox6.Value, "", ComboBox1, "", txt2, txt3)
End If

Super !, dat werkt tenminste

ik sluit af - Geweldig bedankt weer

Ben ik toch nog even

Het werkt zolang inderdaad een tabblad dezelfde naam heeft. Maar hoe moet ik dit aanpassen als er een afschrijving ( had ik er niet bijverteld) in plaats van een overschrijving gedaan wordt.
,dan gaat dit uiteraard niet met (Sheets(ComboBox1.Value) want er is geen sheet.

Dan zet je toch een extra optie in jouw formulier waarin je aangeeft om wat voor actie het het gaat. Je weet hoe je bij en af kan schrijven obv de waarde in Combobox1. Met bv een vinkvakje kan je aangeven of het om een overboeking of afschrijving gaat. Daar kan je de code dan eenvoudig op aanpassen.

Alles in losse tabjes zetten heeft overigens niet mijn voorkeur. Je kan beter al je boekingen in 1 tabel doen. Net zoals je het ook van jouw bank kan downloaden. Van rekening --> naar rekening --> bij/af --> bedrag --> omschrijving. (en extra kolommen die je handig vindt. Datum, Tijd, etc)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan