• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geselecteerde waarde van een combobox zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik wil graag een userform met combobox gebruiken om een celwaarde te zoeken en vervolgens in die cel te gaan staan.
Het (De?) userform aanmaken is gelukt, evenals het vullen van de combobox.
Zodra je een enter geeft in de combobox óf op de knop "vindt medicatie" klikt zo de celaanwijzer naar de cel met de waarde uit de combobox moeten springen.
Dit lukt echter nog niet....
Zie bijgevoegd bestandje.

Groet,

Gerald

Bijlagen

Hallo Gerald,

Het is niet echt gelukt om de combobox te vullen (Verw! in de gedefinieerde naam).
Doe dit in de initialize() van het form met "List".
Combobox1.list = sheets("overzicht").columns(4).specialcells(2).offset(1).specialcells(2).value
Als je de 'list' voor elkaar hebt is het een klein kunstje met listindex +2 de cel te vinden

Laatst bewerkt:
Hoi Harry,

Bedankt voor je zeer snelle reactie. Ik had een tabblad met daarin de "medlijst"verwijderd omdat het bestand te groot was. Is nu opgelost. Ik weet echt weinig van vba en "pik" veel van Internet (meestal helpmij.nl). Kan je mij uitleggen wat je bedoeld met listboxvalue +1??? Heb wel gegoogled op "zoek naar comboboxvalue enz. maar dat leverde niet op wat ik hoopte.

Gerald

Bijlagen

Ik bedoel zoiets Gerald.
En dan mag je 'true' in de code weg halen als het niet bevalt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan