Gesloten bericht Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb net een bericht gesloten opgelegd gekregen door Mario. Zonder mogelijkheid tot verweer. Probeer ik het nu zo even om wat reacties te krijgen over een dergelijke maat regel.
Het vorige bericht is op een dood spoor terecht gekomen en zal waarschijn met sint juttemis nog eens gelezen worden of bij toeval. Ik vind het dan ook de normaalste zaak dat je het via een nieuw bericht weer onder de aandacht probeert te krijgen. Dat is namelijk de enige manier om via deze site alsnog een oplossing te vinden. Zo'n bericht sluiten vind ik eerlijk gezegd lomp en autoritair overkomen. Als je nou gelijk hebt is het tot daaraan toe maar dat heb je niet. Nu krijg ik weer nieuwe reacties op mijn oude probleem en daar is deze site voor. Als je dan toch wat wilt regelen in deze zin laat dan de leden wel en de niet leden niet van deze regeling gebruik maken. Blokkeren van een poging tot optimaal verkrijgen van info is toch tegenstrijdig aan het doel van deze site??? Groeten Elbert.

Hoe bedoel je dat?? Mijn vraag gaat omhoog?? De vraag verdwijnt toch gewoon uit het linker rijtje en komt daar nooit meer in terug voor zover ik weet, want anders zou het inderdaad geen probleem zijn. Ik heb nog niet gereageerd op Elisa omdat ik dat nog niet kon vanwege computerproblemen maar ik ga dat zo doen want ik daar de oplossing van dit probleem nog niet gevonden....(dit even voor Kawouter).. Maar by the way weet jij de oplossing voor mijn probleem nu je er toch kennis van hebt genomen??

Geplaatst door egkok
Hoe bedoel je dat?? Mijn vraag gaat omhoog??

Als je in je 'oude' topic even een nieuw bericht plaatst, komt dat topic weer bovenaan te staan bij de nieuwste berichten. Vandaar dat je om een 'oud' topic weer onder de aandacht te brengen geen nieuw topic hoeft te openen.

Aha....ga ik meteen proberen...dan is bovenstaand bericht als niet geschreven te beschouwen...groeten en bedankt elbert kok

buffy

Ik heb het net geprobeerd Buffy maar ik zie niets in de rij 25 laatst gestelde vragen (home page) wat er op lijkt dat mijn oude probleem weer aan de orde is gesteld, dus het lijkt alsof je me niet begrijpt of begrijp ik jou nou niet ??
Ik heb het dus over de mogelijkheid een oud probleem weer nieuw leven in te blazen door het weer onder de aandacht te brengen via een nieuwe vraagstelling. Die komt namelijk wel in de 25 laatst gestelde vragen en ik snap niet waarom dat niet mag, desnoods met een link naar de oude al eerder gestelde vraag over hetzelfde probleem. groeten elbert

Re: buffy

Geplaatst door egkok
Ik heb het net geprobeerd Buffy maar ik zie niets in de rij 25 laatst gestelde vragen (home page) wat er op lijkt dat mijn oude probleem weer aan de orde is gesteld, dus het lijkt alsof je me niet begrijpt of begrijp ik jou nou niet ??
Ik heb het dus over de mogelijkheid een oud probleem weer nieuw leven in te blazen door het weer onder de aandacht te brengen via een nieuwe vraagstelling. Die komt namelijk wel in de 25 laatst gestelde vragen en ik snap niet waarom dat niet mag, desnoods met een link naar de oude al eerder gestelde vraag over hetzelfde probleem. groeten elbert

Dat klopt Elbert, in dat rijtje op www.helpmij.nl staan alleen de nieuwe vragen die gesteld zijn (dus nieuwe topics die zijn geopend). Op de startpagina van het forum, http://www.helpmij.nl/forum/ dus, kun je echter gebruik maken van deze link:

egkok1.jpg

Klik je op "Bekijk de nieuwste berichten", dan krijg je de actieve topics te zien met bovenaan de topics waarin het laatst gereageerd is. Jouw oude topic staat daar nu dus weer hoog genoteerd.

Als ik naar Helpmij ga, ga ik altijd meteen naar http://www.helpmij.nl/forum/ en klik dan op "Bekijk de nieuwste berichten". Volgens mij doen veel Helpmij-ers dat zo. Op die manier kun je de actieve topics het gemakkelijkst volgen.

Ja dat is toch weer wat anders en lang niet zo effectief als het opnieuw stellen van een oude vraag die nog niet is opgelost desnoods met een link naar de oude vraag, het zou fijn en ook wel logisch zijn dat zo'n mogelijkheid zou bestaan of in het leven wordt geroepen, zeker voor leden.. groeten elbert

Geplaatst door egkok
Ja dat is toch weer wat anders en lang niet zo effectief als het opnieuw stellen van een oude vraag die nog niet is opgelost desnoods met een link naar de oude vraag, het zou fijn en ook wel logisch zijn dat zo'n mogelijkheid zou bestaan of in het leven wordt geroepen, zeker voor leden.. groeten elbert

Daar ben ik het niet mee eens. Als dat werd toegestaan, zou het ene na het andere topic geopend worden waarin een vraagsteller vraagt nog eens te kijken naar een vraag waar hij eerder al eens een topic voor opende. Dat zou een vreselijk onoverzichtelijke bedoening worden, met allerlei verschillende topics die over één en hetzelfde probleem gaan. Dat is ook bepaald niet handig voor degenen die proberen te helpen, omdat de informatie over dat ene probleem dan in verschillende topics gezocht zou moeten worden. Ik ben het, kortom, wel eens met het beleid dat Helpmij in dezen voert.

En, zoals al gezegd, veel Helpmij-ers maken gebruik van de "Bekijk de nieuwste berichten" optie. Om die reden is het voldoende om, als je een oud topic weer onder de aandacht wilt brengen, een nieuwe reactie in dat oude topic te plaatsen.

En ook deze gaat dicht.....

En verder voor de rest kan ik je niet meer zeggen dan dat je huisregels maar eens door moet nemen ipv het op deze manier te doen.

Daarin staat duidelijk dat je je vraag 1x moet stellen en dat je ook geen vraag moet stellen met alleen een link naar je oude vraag.

Dus eerst lezen en dan pas commentaar leveren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan