Gesplitste emails ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Soms verzend ik grotere bijlages.
Omdat bij veel providers er een maximum op zit per verzonden email (neem nu bijvoorbeeld max. 4MB) heb ik mijn outlook express ingesteld dat hij emails opsplitst vanaf 3000 kb.

Ik krijg nu van 2 van mijn contacten te horen dat ze mijn opgesplitste emails niet kunnen openen. Mijn andere contacten krijgen die wél open.

Waarom kunnen deze twee dat niet ? Moeten ze daar iets bepaald voor instellen zodat mijn opgesplitste emails daar weer worden samengevoegd of zoiets ?

Waarom moeilijk doen en via outlook express verzenden (grote bestanden).

Met gmail (gratis en kun je tot 1 GB verzenden) De ander moet dan ook zo'n adres nemen. Hier kun je het grote gmail topic vinden http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176140 Daar kun je ook gratis accounts aanvragen.

En met dropload kun je 100 MB verzenden. (de ander kan het bestand wat jij geupload hebt binnen een week eraf halen). De ander hoeft dan helemaal geen accounts e.d. aan te maken. (www.dropload.com)

En nog een optie is via MSN.

Er zijn dus heel veel gratis opties waarvoor je je bestanden niet hoeft op te splitsen.

PS. kunnen die contacten die de opgesplitste mails niet kunnen openen wel kleine bijlagen openen.? Zo niet, dan moeten ze bij tabblad "beveiliging"kijken bij "opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan".

Laatst bewerkt:
De alternatieven zijn inderdaad heel interessant. En zal ik later zeker eens proberen.

Maar toch moet er nog altijd een probleem zijn, anders zou het bij hen toch ook werken ?

Ze kunnen wel kleine bijlages ontvangen.
Het zit hem echt in die opgesplitste emails.

Ik heb als test een bijlage opgesplitst (3 delen) verzonden en daarna diezelfde bijlage verzonden als één geheel.

De opgesplitste ontvangen ze als 3 delen en kunnen ze bijgevolg niet openen.
(Anderen waar het wél werkt zien die 3 delen niet, ze zien gewoon één bijlage).

Wanneer ik diezelfde bijlage stuur als één geheel kan iedereen het zonder probleem openen !!?!! :8-0:

Sorry, ik splits mijn bijlagen nooit dus ik kan het je helaas niet vertellen.:confused:

Misschien dat hun een optie hebben aangevinkt? Ergens??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan