gestolen laptop via netwerk zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimasha78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Mijn laptop macbookpro is gestolen. Nu zie ik een macbookpro in mijn finder verschijnen bij 'gedeeld'. Klopt het dat ik alleen iemand kan zien verschijnen die op hetzelfde netwerk zit, of kan het ook op een andere manier zijn (bluetooth staat uit). Met andere woorden kan dit mijn gestolen laptop zijn die nog met hetzelfde wachtwoord contact maakt met ons netwerk? Want niemand anders heeft dit wachtwoord. Of ben ik te paranoia? ;) (Hij zou nl. door iemand uit de buurt hier gestolen kunnen zijn)
Bij voorbaat dank voor reacties, groeten.

buurman opgepakt

Inmiddels is de zaak opgelost. Ik zag een computer in het vak 'gedeeld' staan van de finder. Bij navraag bleek dit alleen te kunnen via ons draadloos netwerk (bluetooth stond uit). Ook nog in de router gecheckt, daar verscheen hij ook. Het kon dus alleen mijn computer zijn die contact maakte met het oorspronkelijke wachtwoord. Heel dom van hem dus. De politie is gekomen, de buurman is opgepakt, zit vast, en het bleek mijn laptop te zijn. Heel bizar, door je eigen buur bestolen worden. We dachten dat ik mijn sleutel buiten kwijt was geraakt, maar waarschijnlijk heb ik hem in de binnendeur laten zitten. Waarschijnlijk wordt hij snel zijn huis uitgezet.

Fijn om te lezen dat je laptop terecht is. Het kon ook anders afgelopen zijn, en je laptop al hier of daar ergens verkocht zou geweest zijn.
Er bestaan tooltjes voor als je laptop gestolen is, en die is ergens in een vreemd land terecht gekomen, dat met het tooltje je laptop via internet kan opgespoord worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan