gesuis, ruis, echo bij het skypen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcgobbo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Hallo, ik skype veel en sinds kort krijgen mensen alleen maar ruis bij mij en eerder een echo. Ik heb een microfoon in mijn laptop zitten. Ik heb gekeken bij opname - apparatuur en daar vond ik 2 opnamen-apparaten. Deze kun je zien bij mijn afbeelding. http://i.imgur.com/TblD1.png . Die stereo mixer heb ik vandaag gevonden door uitgeschakelde apparaten weer te geven. Als ik bij de eigenschappen kijk staat er deze informatie over de controller: realtek high definition audio . Deze staat niet op de computer (volgensmij heb ik deze er laatst nog afgegooid). Ik heb die stereo mixer nog niet getest. Wat moet ik doen om mijn microfoon weer te laten werken. Zitten er misschien tegenpolen op mijn computer die mijn microfoon tegen kunnen werken? (dit las ik op het internet).

Informatie over mijn laptop: Model: Asus notebook K61IC/K70IC series
processor: Intel(R) Core(TM)2 Dou CPU T6600 @ 2.20GHz 2.20GHz

Hopelijk kan iemand mij helpen waar dit probleem zit! Moet ik de stereo mixer of de microfoon bij opname-apparaten als standaard instellen?

Alvast bedankt.

Je moet de microfoon als Standaard apparaat aanvinken (rechtsklik -> Als standaard apparaat gebruiken). Dan zullen mensen je via Skype weer horen.

Stereomix kan je beter uitzetten, het enige wat het doet, is het geluid wat jij via je speakers hoort, terug sturen naar een programma wat geluid zou kunnen opnemen. Dat gebruik je (neem ik aan) niet, dus kan je het gewoon uitzetten.

microfoon

Je moet de microfoon als Standaard apparaat aanvinken (rechtsklik -> Als standaard apparaat gebruiken). Dan zullen mensen je via Skype weer horen.

Stereomix kan je beter uitzetten, het enige wat het doet, is het geluid wat jij via je speakers hoort, terug sturen naar een programma wat geluid zou kunnen opnemen. Dat gebruik je (neem ik aan) niet, dus kan je het gewoon uitzetten.

ik heb al vaker met de microfoon geprobeerd en dan horen de mensen mij niet! kan het er misschien aan liggen dat ik realtek high definition audio niet meer op mijn laptop heb staan? Ze horen mij heel slecht zeggen ze. Kan iemand mij de juiste instellingen geven van hoe hard de niveau's moeten zijn van mijn microfoon? hoe hoog moet de microfoon staan en hoe hoog moet de microfoonversterking staan?

opgelost

omdat ik hier niet uit kom heb ik de makkelijkste manier gekozen. Ik heb gewoon een headset gekocht in de winkel. Je kunt ze heel goedkoop kopen en dit is meestal ook nog betere kwaliteit dan een microfoon in je computer. Ik heb er zelf een gekocht voor maar 8 euro en hij werkt perfect!! hierbij is dit topic gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan