Gesynchroniseerde combobox werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Ik probeer twee gesynchroniseerde comboboxes te maken, echter heb ik ondertussen meer haren uitgetrokken dan dat ik vooruitgang heb geboekt! De bedoeling is dat als je een categorie kiest het aantal producten wordt beperkt tot de producten die onder die categorie thuishoren.

Als referentie gebruik ik: http://support.microsoft.com/kb/209576/en-us
Eerst heb ik dit in mijn eigen database geprobeert, daar lukte het ook al niet, dus ik dacht laat ik het eens in de database uit hun voorbeeld proberen (Northwind.mdb).

Alles lukt, net als in mijn eigen database, behalve het criteria wil Access nooit accepteren.

IIF(IsNull([Forms]![frmSelector]![cboCategorySelect]), [CategoryID],[Forms]![frmSelector]![cboCategorySelect])

Ik heb zowel de originele (Nwindorigineel.mdb) als de door mij gemaakte (nwindzoalsikhemtotnutoeheb.mdb) testdatabase van Northwind aan deze post meegevoegd. Die van mij is af, behalve voor dat criteria, en blijkbaar werkt daardoor het formulier 'Formulier' nog niet zoals het hoort.

Wat mis ik!?

http://members.home.nl/gkerstens/nwind.zip

Antwoord staat al op deze site

Over dit onderwerp zijn al veel (vaak dezelfde) antwoorden gegeven op deze site. Kijk maar een 15 tal vragen terug (bv compuding ik wil in keuzelijst naar andere verwijzen) Suc6

Laatst bewerkt:
Nou, na 300 pogingen en testdatabases is het me toch gelukt, loop alleen nog tegen een probleempje aan.

Ik heb twee formulieren. Een voor toevoegen van records en een voor het wijzigen van records. Echter hoe maak ik dit het criteria duidelijk voor een query.

Voor het toevoegformulier is de criteria gewoon:

[Forms]![Toevoegingsformulier]![cboclusters]

Maar hoe voeg ik daar nu een tweede aan toe die er zo uitziet voor het wijzigingsformulier:

[Forms]![Wijzigingsformulier]![cboclusters]

Dit heb ik al geprobeert:

[Forms]![Toevoegingsformulier]![cboclusters] Or [Forms]![Wijzigingsformulier]![cboclusters]

Maar dit lijkt niet te werken, want het wijzigingsformulier blijft dit tonen bij het openen van de afdelingen combobox:

access.jpg

Wie weet de oplossing zodat beide formulieren met de comboboxes werken?

Splitsen in twee queries

Waarom gebruik je niet hetzelfde formulier. De ene keer in de Add (toevoeg) modus en de andere keer in de Edit (wijzig) modus. Dit voorkomt dit probleem. Wil je echt met twee verschillende formulieren werken zul je ook twee verschillende queries voor de tweede keuzelijst moeten maken. De "or" variant zoals jij die beschrijft werkt niet omdat maar 1 formulier geopend is. Gewoon twee queries waarin de door jou genoemde verschillende verwijzingen zijn opgenomen. Suc6

De oplossing van Anne-Marie is de juiste. Ik adviseer je die te gebruiken.

Als je toch op jou manier wilt doorgaan moet je de formulier naam variabel maken.

Dim strFormulierNaam as String
strFormulierNaam = "Jouwformuliernaam"

Forms(strFormulierNaam)![cboclusters]

Okee, bedankt. Heb nog een query aangemaakt en het werkt :)

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan