get content

Status
Niet open voor verdere reacties.

canstro

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Met deze code:

PHP:
$link = "url afbeelding";

$content = file_get_contents($link);
file_put_contents('pad naar map waar wordt opgeslagen', $content);

wil ik een afbeelding opslagen, er wordt inderdaad iets opgeslagen in de map met de juiste naam en extensie, maar ik kan de afbeelding niet openen en dus gebruiken.

Hoe komt dit en hoe los ik dit op?

als je de bedoeling is om bestanden op de server te verplaatsen, dan zou je eens een kijkje kunnen nemen naar de rename functie van php

het is een script dat via de url van een afbeelding op een gewenste site, de afbeelding download en in een map zet. dit gebeurt, maar het bestand is niet bruikbaar...

snap je?

ten eerste ff dit, heb je wel toestemming om de afbeeldingen van de sites te gebruiken?
Niet om te zeuren, maar je mag niet zomaar content van andere sites ge/misbruiken.

als ik een afbeelding wil misbruiken doe ik wel effe snel 'opslaan als' :p

nee het is voor school, we leren php en wie dit kon, kreeg een extra tien. De bedoeling is dat we het bovenstaande doen en dan vervolgens de afbeelding simpel weergeven op een andere pagina.

onze leerkracht geeft ons een link, die mogen we dan in het script zetten, laten runnen en vervolgens als ie via localhost naar de andere pagina gaat moet de afbeelding daar zichtbaar zijn...

Het weergeven op de andere pagina is simpel met een img-tag, het bovenstaande vond ik op internet maar het bestand dat ik krijg wordt op de andere pagina niet weergegeven, als ik het wil openen met paint of photoshop of wat dan ook, lukt het niet...

dus de url gaat niet naar de afbeelding zelf, maar naar een pagina waar die opstaat.
Of snap ik de opdracht nu verkeerd?

Mja laat al maar, het was de afbeelding waar ik het mee teste, die beveiligd was, als ik het met een url naar een random google image doe werkt het wel. Sorry!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan