Get SRC van aangeklikte URL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrycomputers

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Goede dag,

Ik zoek een javascript code waarbij het mogelijk is om de 'href' van de link waar ik op klik te achterhalen.
Heb Google al afgezocht, maar kan helaas niks vinden.

Groet,
Ferry

Laatst bewerkt:
Sorry, verkeerd vermeld. Bedoelde geen SRC maar HREF.
Dus van de link.

Als ik dus op een A tag klik (bijv. <a href="http://www.helpmij.nl/">HelpMij</a>) dan wil ik graag de target ervan achterhalen d.m.v. javascript (of jquery).

Oke, leg meer uit hoe je het wilt. Bedoel je dat als iemand naar jouw pagina gaat dat je ziet van welke pagina hij komt?

Het is een redelijk complex verhaal.
Ik krijg vanaf een andere website informatie aangeleverd, waarin links 'ingebakken' zitten.
Deze informatie staat gewoon op een asp pagina.
M.b.v. een PHP script implementeer ik deze asp pagina in mijn website, dus niet d.m.v. een iframe o.i.d.
Als er op een link geklikt wordt, dan ga je naar een andere asp pagina, maar hierdoor verlaat je mijn eigen website.
Ik wil deze informatie niet in een popup o.i.d. hebben, maar gewoon op dezelfde pagina.

Dit wil ik doen door de informatie in de div m.b.v. javascript aan te passen.
De nieuwe informatie, is de informatie die 'op de link' te vinden is.
Om deze informatie op te vragen, heb ik dus de link nodig waar op geklikt is.

Complex verhaal, mogelijk dat je het niet begrijpt, maar kort gezegd: op mijn website staat en link. Als daarop geklikt wordt, moet de URL achterhaald worden.
Als iemand me een scriptje kan tonen waarbij de URL dan in een ALERT weergegeven wordt, dan ben ik al meer dan tevreden. Verder kan ik er dan zelf mee ;)

Hmm...
Even denken...
Dus je bedoeld dan ongeveer dit (Dit werkt):
Code:
<script>
function kliklink(){
 var link = document.getElementById("link1").href;
 alert("U klikte op de link: " + link);
}
</script>
<a href="http://blabla" onclick="kliklink()" id="link1">Een linkje</a>

@csshunter
Haha, ik heb precies hetzelfde gemaakt :P (Nou ja, misschien net ander script maar hetzelfde idee XD) (Ik heb niks gekopieerd, zelf gemaakt XD (Ik had die van jou nog niet eens gezien))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan