Get the picture

Status
Niet open voor verdere reacties.

galip91

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo,

ik zou graag een soort get-the-picture programma willen maken.
met een achtergrond die ik zelf kan instellen.(uiteraard)

wie kan mij helpen,:confused:

de code moet heel simpel zijn (als het kan)

ik heb alleen 9 pictureboxen en er moet op stop gedrukt worden en dan moet een willekeurige picturebox gekozen worden en komt een vraag in beeld, waar antwoord op word gegeven.
als die vraag word beantwoord word dus die picturebox verwijderd. (achter die 9 pictureboxen is al een frame met daarin het plaatje.
ook moet er rechtsonder een tekstbox komen waar je dus invult wat de achtergrond is, als je die weet.

hier de layout (zonder textbox voor de antwoord)
http://rapidshare.com/files/25390535/Get_The_Picture.zip

Ik weet dat het moeilijk is, maar ik hoop op een reactie:rolleyes:

:eek: voor het zogenaamde "willekeurige" picturebox kan je of een timer gebruiken die loopt van 1 tot *nummer van aantal pictureboxen* om het makkelijk te houden
:eek: de vraag kan je of in een mgsbox zetten, of op een label printen met daaronder een textbox voor het antwoord.
:eek: om een picturebox te laten verdwijnen kan je "picture1.visible = false" gebruiken.

V. :thumb:

:eek: voor het zogenaamde "willekeurige" picturebox kan je of een timer gebruiken die loopt van 1 tot *nummer van aantal pictureboxen* om het makkelijk te houden
:eek: de vraag kan je of in een mgsbox zetten, of op een label printen met daaronder een textbox voor het antwoord.
:eek: om een picturebox te laten verdwijnen kan je "picture1.visible = false" gebruiken.

dank je wel ik zal er morgen naar kijken :thumb:

kan je misschien even uitleggen hoe de timer precies werkt. :o

Ik heb de 'verdwijning' van de pictureboxen op deze manier gedaan:

Code:
Dim leegbox As Integer

leegbox = Int(Rnd * 9)
Select Case leegbox
   Case Is = 1
   Me.Picture1.Visible = False
   Case Is = 2
   Me.Picture2.Visible = False
   Case Is = 3
   Me.Picture3.Visible = False
   Case Is = 4
   Me.Picture4.Visible = False
   Case Is = 5
   Me.Picture5.Visible = False
   Case Is = 6
   Me.Picture6.Visible = False
   Case Is = 7
   Me.Picture7.Visible = False
   Case Is = 8
   Me.Picture8.Visible = False
   Case Is = 9
   Me.Picture9.Visible = False
End Select

alleen blijft er altijd één picturebox zichtbaar en hoe vaak ik ook klik gaat die niet weg :confused:

Laatst bewerkt:
het zou makkelijk zijn als je je programma hier (als een .zip of .rar) post, dan snap ik en kan ik het probleem sneller vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan