• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal afronden in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
In a1 staat een getal 3335 en dit moet maal 30% dus denk ik =(A1*30/100) Maar dan komt er 1060,50 te staan en dat wil ik afgerond hebben naar beneden op 1060. Ik werk met Excel 2007.

Zo wellicht?
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(A1*30%;1)

P.S. 30% van 3335 is 1000,5. Afgerond naaar beneden 1000.

Laatst bewerkt:
Maak er eens dit van:
=INTEGER((A1*30%))

Sorry, ik was uitgegaan van 3535,-. Mooie snelle reactie. Ik ben er al de hele avond mee bezig. Beide werken volgens mij goed. Zeer bedankt.

Afronden.beneden op negatieve getallen.
Als getal en significantie niet beide positief of negatief zijn, geeft AFRONDEN.BENEDEN de foutwaarde #GETAL! als resultaat.

Er is ook verschil tussen Integer en Geheel op negatieve getallen in A1.
Code:
[COLOR=#3E3E3E][FONT=&quot]=INTEGER(A1*30%)[/FONT][/COLOR]
Code:
=GEHEEL(A1*30%)

Zet alle drie de formules maar eens in aparte cellen en maak van A1 een negatief getal.

Laatst bewerkt:
Ik bewaar de gegevens. Nu heb ik een ander probleem. In een kolom heb ik tekst staan > Celeigenschappen > Getal >Standaard. In die kolom staat de rasterlijn strak achter het laatste cijfer/tekst. Uitlijning standaard. Opschuiven kan niet, want dan verdwijnt tekst. Maar als ik nu op afdrukvoorbeeld klik komt er een onnodige ruimte (rechts) van 1,0c zichtbaar. En zo is de afdruk ook. Als ik er TEKST van maak en de kolombreedte automatisch maak of handmatig helpt niet. Waar kan de fout zitten?
Lettertype is Courier New.

Laatst bewerkt:
Geen idee zonder voorbeeldbestand.

Laat maar zitten. Google meldt veel meer problemen met afdrukken bij Excel. Ik pas de marges wel aan. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan