• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal automatisch toekennen aan gekleurde cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Peaat

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2022
Beste forumleden,

Zou voor een Exceldocument (zie bijgevoegd) de cellen die ik een kleur geef automatisch een waarde willen kunnen geven. Het gaat telkens om 1 vakje welke dan een waarde zou moeten krijgen van 1 kwartier (15 minuten). Aan het eind van de dag kan ik dan zo zien hoeveel uren er totaal gemaakt zijn. Hoop dat iemand mij kan helpen en dat het duidelijk is.

Mgr.

Peter

Bijlagen

Peter, vul eens in hoe het er na het invullen uit moet zien
het lijkt me onzinnig om in alle gekleurde cellen een getal te zetten.

Laatst bewerkt:
Elke gekleurde cel zou 15 minuten moeten zijn om zodoende later per dag de uren te kunnen optellen.

Ziet er goed uit, werkt voor mij zo:thumb:. Dank je, kan ik deze zo naar het andere tabblad kopiëren?

Mgr.

Peter

kijk eens naar de code (alt f11) als je "sheets(1)" veranderd in "sheets(2)" dan werk het op blad 2.
als je dit soort dingen wilt doen verdiep je dan een beetje in VBA (dat is best leuk)

Laatst bewerkt:
Thanx, ga ik zeker eens doen, lijkt me interessant.

Lukt me nog niet helemaal om hem ook werkend te krijgen voor het 2e tabblad. Gaat wel of de 1 of de andere maar niet beide tegelijk, zou je daar nog even naar willen kijken en als ik de kleur terug zet naar wit, blijft de 15 staan, is ook niet echt handig, wellicht heb je hier ook een oplossing voor.

Mgr.

Peter

Klopt, zo werkt het ook op het andere blad. Ben wel enigszins thuis in excel maar een knop plaatsen en programmeren is iets waar ik niets van weet, dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan