• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal door laten lopen in volgende cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisg

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Ik heb een smalle cel waarin een getal komt te staan. Het getal is te groot voor de cel en deze geeft een #. Ik wil het getal door laten lopen in de volgende cel. Hoe doe ik dit?
Ik wil de cellen niet samen voegen. Tekst loopt overigens wel gewoon door.
Wie o wie?

Groet Joris

Dat gaat niet lukken. Tekst kan inderdaad doorlopen over volgende cellen, met getallen lukt dat gewoon niet.

Maar waarom niet gewoon de kolom breder maken, of een kolom tussenvoegen? De waarde ### in een cel is immers ook niet echt bruikbaar

Hallo MadMuppet,

Het is een opmaak kwestie. Zie bijlage. Ik wil de kolommen A,C,E, etc smaller maken om zo ruimte te winnen.

Groet Joris

Bijlagen

Je kunt inderdaad nummeriek niet door laten lopen in volgende cel. Als je dat persé wel wilt, waarom maak je er dan geen tekst van? Nadeel is natuurlijk dat je er niet meer mee kunt rekenen. Wat heeft prioriteit, rekenfuncties of opmaakfuncties?

Hallo,

Dan wil ik het anders doen. Ik heb een kolom met getallen. Sommige zijn zwart en andere zijn rood. Nu wil ik onderaan de kolom een optelsom maken van alleen de rode getallen kan dit?

Groet Joris

Goede oplossing., Probleem is alleen dat het origineel veel groter is. Ik wil geen som (A1:A100)-A4-A7-A55-etc.
Bestaat er geen voorwaardelijke som. Iets in de trant van ALs tekst is rood dan optellen?

Groet Joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan