• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#getal! Fleiss Kappa

Status
Niet open voor verdere reacties.

TIMV91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Goedmorgen!
Voor mijn masteronderzoek laat ik verschillende raters casussen beoordelen en ze indelen in 1 van 3 mogelijke typen. Vervolgens wil ik berekenen in welke mate ze overeenkomen. Hiervoor moet ik een zogeheten Fleiss' Kappa berekenen. Hiervoor heb ik een excel template gevonden. Echter krijg ik een aantal foutmeldingen.

Het template staat hier: http://www.real-statistics.com/reliability/fleiss-kappa/
Helaas is het template in het Engels, en de excel die ik gebruik is in het Nederlands.

Vooral vakje G7 is problematisch. De andere foutmeldingen zijn volgens mij doorrekenfouten. Het bestand zit in de bijlage.

Mijn vraag is: waar gaat het fout? Ik kom er zelf niet uit. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedank!

Tim
Bekijk bijlage Fleiss Kappa.xlsx

Via formule evalueren kun je veel leren. Je ziet dan dat het in G7 fout gaat vanwege een negatieve waarde in SQRT.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan