• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal graag zonder euro teken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Goedemiddag,

bijgaande excel sheet krijg ik via een export uit een ander programma, dat gaat op zich prima.

ik wil alleen het getal zonder euro teken hebben, maar ik krijg het niet gewijzigd.

Wie helpt mij? Alvast bedankt !

gr Jack

Bijlagen

Haal de enkele quote (') aan het begin van de cellen weg en zet in de celeigenschappen de cel op "Valuta" met Symbool op "Geen".

ook hele kolom tegelijk?

ik heb een hele kolom met zo'n 200 artikelen, kan ik dat teken ook bij allemaal in 1x
weghalen?

gr jack

Je kan dan beter bij de import kijken of die waarden niet op een andere manier kunnen worden geïmporteerd.
Nu worden ze als Tekst geïmporteerd.

Je kunt in de naastgelegen kolom werken met de functie =WAARDE.

Bijv. voer in L2 de functie =WAARDE(K2) en kopieer deze formule naar beneden. Zorg er wel voor dat de celeigenschappen in kolom L staan op Standaard.

Mvg,

Ocirne

Les 2 beginnerscursus Excel: gebruik 'vervangen' (lint Home, replace).

in VBA:
Code:
Sub M_snb()
   Cells.Replace "€ ", ""
End Sub

als ik jouw bestand open hoef ik eigenlijk alleen maar de cel eigenschappen te wijzigen

Alles selecteren -> "Zoeken & Vervangen" en vervolgens op "€" zoeken en het vervangen veld leeg laten en op "Alles vervangen" klikken.

In het kort: Ctrl A -> Ctrl F -> Vervangen

Wat ook kan:

in een cel een "1" neerzetten en dan deze cel kopieren.

Selecteer je kolom met bedragen en kies dan plakken speciaal --> kies waarden en vermenigvuldigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan