• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal in cel afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongenwi

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2002
In een cel bijvoorbeeld A1 heb ik het getal 16.123 staan

Echter ik zou zichtbaar willen hebben in A1 het volgende getal 16.000

Eigenlijk automatisch afronden op duizendtallen dus.

Alvast veel dank voor het juiste antwoord.

Je kan op zoveel manieren afronden.. iig is de basis =Afronden.. Dus zoek in de help van Excel ff op afronden.. daar vind je het wel! :rolleyes:

Helaas was het maar zo makkelijk.
=aanpassen(a1;3) of =aanpassen($a$1;3) op cel a2 is niet het probleem

Echter deze notatie, als er op A1 16.321 ingevoerd wordt. Dat er automatisch 16.000 komt te staan, is weer een ander verhaal.

bij voorwaardelijke opmaakt de formule geeft ook niet het gewenste resultaat.

En de help functie geeft ook niet het gewenste resultaat.:confused:

Volgems mij moet je inderdaad zelf een formule gaan creren. :)

Het is heel simpel
gebruik AFRONDEN.BOVEN of AFRONDEN>BENEDEN
deze functie rond af op een van te voren op te geven signivicante

voer 1000 in voor het afronden en klaar.

Succes

Helaas dit werkt ook niet, het lijkt wel of excel een eigen wil heeft.

16.499 moet 16.000 en 16.500 moet 17.000 worden in de cel waar het ingevoerd wordt.

En niet de cel ernaast,
:o

Dit is al bekend
Cel Afronding Formule
16500 17000 =AFRONDEN(B2;-3)
16499 16000 =AFRONDEN(B2;-3)

Nu dus
Type in Cel Moet dit weergeven in de cel
16500 17000
16499 16000

Ik zelf zoek het in celeigenschappen bij aangepast

Helaas ook dit werkt niet naar behoren:confused:
Echter ik kom wel nuttige dingen tegen:thumb:

Als ik het goed begrijp, wil je in cel A1 een getal invoeren, en als je dan op enter drukt, of de cel verlaat, dat het getal wat je net hebt ingevoerd, afgerong wordt naar het dichtsbijzijnde duizendtal? Ik denk dat je de oplossing in VBA moet zoeken. Je kunt namelijk niet in één en dezelfde cel én een formule plaatsen, én een getal invoeren...

A1 is meer een voorbeeld, maar het klopt dat als er een getal ingevoerd wordt deze afgerond wordt.
Op zich een formule in het veld, zou bij invullen van het getal. Automatisch tot overschrijven van de formule inhouden. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling.

Eigenlijk zou het meer in de voorwaardelijke opmaak, of aangepaste celeigenschap gezocht moeten worden.

Op zich ben ik er zelf al een halve dag mee bezig geweest. Daar een collega dit wilde hebben, en met deze vraag op de proppen kwam. Echter de vraag klonk simpeler dan deze in feite is.

In feite zoek ik het nu dan ook meer in de aangepaste eigenschappen. echter dan #. zoek ik de oplossing voor het teken achter de punt

je zit in de goede richting:

#.".000"

zorgt voor de oplossing van je probleem.

BRILJANT!!!

Zo zie je maar weer, mensen (lees: ik) denken soms veeeeel te moeilijk. Het werkt feilloos, en het is amper werk. Super oplossing!:thumb: :thumb: :thumb:

Het is ook vaak dan men een vraag stelt, zonder eerst de help funtie van het programma te gebruiken. In dit geval was ik zelf al een aantal uur bezig. Terwijl ik bijna zeker de oplossing of in celeigenschappen of voorwaardelijke opmaak moest zoeken. Echter de help bracht mij niet verder, en na wat geexperimenteer kom je dan zo hier terecht.

En de ene keer breng je zelf de oplossing aan, terwijl de andere keer ik de oplossing hier zoek.

afronden celeigenschappen op duizendtallen

de formule #.##0.".000" bij aangepaste celeigenschappen rond 0 af op 0.000
iemand een aanvulling op deze formule zodat dit probleem kan worden verholpen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan