• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal inactief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

baukjen

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Waar te vinden en hoe toe te passen?

Als in blok (B2:B4) geen getal is dan ook geen actie.

Als er in blok (B2:B4) een getal staat gelijk aan een getal in REEKS A dan is het nu zo dat dit gelijke getal automatisch ook zichtbaar wordt in REEKS B.

VOORBEELD: B2=3, B3=6, B4=geen.

Vraag, welke formule moet ik toepassen om de getallen 3 en 6 in de REEKS A op 'geen' te laten zetten?

Laatst bewerkt:
bedankt dit is in de goede richting. In het voorbeeld gaat het hier alleen om getal 3 en 6 die naar geen moeten in de REEKS A en actief als aangepaste tekst in REEKS B, en getal 1 en 5 horen gewoon actief te blijven in REEKS A.
Nu worden alle getallen in REEKS A op geen gezet.

Ik ga hiermee aan de slag.

Laatst bewerkt:
hallo Baukje, is het mogelijk om in een bestandje aan te geven wat en waar er iets door een formule moet gebeuren?

Wat bedoel je precies met op non actief plaatsen?
moeten deze getallen uit reeks B verdwijnen?

Ja op het moment dat een getal in REEKS B gelijk is aan REEKS A dan hoeft dat getal zijn werk niet meer te doen om de tekst in te laden want er ontstaat dan een vervangende tekst. Dat het getal moet verdwijnen is niet nodig als er maar geen actie meer is van het inladen van de tekst

en als je geen 2013 of hoger hebt dan in J11
Code:
=ALS.FOUT(ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(F11;$D$16:$D$18;1;ONWAAR)); VERT.ZOEKEN(F11;$L$22:$M$30;2;);"");"")
en naar beneden trekken.

plongske dit is wat ik bedoel alleen als ik dan weer later getallen invul dan blijft alles leeg of begrijp ik dat jullie jij en sylvester ponte samen werken? want als ik die code toepas dan werkt het wel ook wanneer ik later andere getallen gebruik. ik maak inderdaad gebruik van 2007

bedankt en voor straks een goede nachtrust
baukjen
:thumb:

Laatst bewerkt:
sorry ik had het niet goed bekeken. het werkt wel gewoon goed. nogmaals bedankt en ik leer weer een stukje
hr.gr.
Baukjen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan