• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal kleuren bijinvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keenny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2013
Wanneer ik een nummer ingeef in de kolom (geel) zou dat nummer moeten
gekleurd worden op het blad "DATABSE".Eveneens zou het aantal
mee moeten worden gekopieerd.
MAAR, als ik het nummer terug verwijder op blad "MOMENTS" mag
het kleur op het tablab "database" niet weggaan en als er 2 de zelfde
nummers zijn moeten het aantal zich op tellen :)

hierbij had ik graag jullie hulp gehad

Bekijk bijlage Vraag.xlsm

Op tabblad "database" kolom I (aantal OPSTART)

Laatst bewerkt door een moderator:
die optelling kan met som.als(......)

maar die kleuring begrijp ik niet helemaal .
je zegt dat hij gekleurd moet blijven ook als de invulling weer verwijderd wordt.
dat betekend dat als je per ongeluk een verkeerd nummer invult,
en dus weer aanpast dat er dan 2 velden gekleurd worden en blijven.

je kan ook met automatische opmaak kleuren bv alleen als de waarde in kolom I groter is dan 0

Waarom als je ze verwijdert? Dus het voorbeeld dat ik heb gegeven is een bestelbon. Natuurlijk krijgt men meer dan 1 bestelbon toegeestuurd.
Daarom als er dan 2 de zelfde nummers zitten in 2 verschillende bonnen moeten die aantallen zich met elkaar optellen. als men gemist geeft kan men die kleur van dat getal ng steed verwijderen he ;)

hallo Keenny,
deze is met automatische opmaak, test hem even aub.

als dat niet bevalt maakt ik of iemand hier wel een macrootje. om de kleur vast te zetten.

ps je hebt alle knoppen er uit gegooid maar de macro's zitten er nog in.
gebruik je die nog ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo

ja die macro's gebruik ik nog, maar ik heb allemaal tabladen weggedaan om tot 100 kb te komen vandaar werken sommige niets meer:)
Nu de vraag, dit is wat ik wou maar als ik op de wis knop duw gaan die waarden natuulijk allemaal weg op het "database". je hoort mij al aankomen,
ik zou graag hebben dat die aantallen blijven staan als ik op wissen duw en een ander bon ingeef :) moest er dan in een andere bon een zelfde nummer zitten dat hij die dan erbij optelt :)
Ik had het graag zelf gedaan maar ik zou niet weten hoe :)

Is het mogelijk om u email adres te krijgen dan kan ik het doorsturen :) het originele bestand is +400 kb..

Topic opgeschoond van de onnodige quotes.

@Keeny: Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.:thumb:

Ik heb jou gemaild, hopelijk was het juist en heb je nu mijn bestandje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan