• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal met voorloopnullen als getal blijven zien en er dus ook mee rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Ik zou graag willen dat Excel een getal met voorloopnullen als getal blijft zien, dit ook zo toont, en dat ik er ook mee kan rekenen.

Bijvoorbeeld dit artikelnummer staat in A2:
00001

Ik wil dat in A3 dan artikelnummer 00002 komt te staan, maar dan wel met de formule =A2+1

Nu is het zo dat Excel het óf als tekst ziet, en er dan niet mee kan rekenen. Of Excel ziet het als getal, maar dan worden de voorloopnullen er af gehaald.

Wie weet een oplossing?

Celeigenschappen Aangepast: 000000

Cobbe

Laatst bewerkt:
Dat was de oplossing. Hartelijk bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb een aanvullende vraag.

Het getal van 6 cijfers is een artikelnummer en staat bijvoorbeeld in B4. In een andere cel maak ik er een barcode van door alleen het lettertype te veranderen. Dat gaat ook prima. Maar een barcode is pas compleet als deze voorafgegaan en afgesloten wordt door een sterretje *. Zonder deze sterretjes wordt de streepjescode niet herkend.

En daar gaat het fout. Als ik het sterretje automatisch wil toevoegen in de cel waar het getal als barcode wordt getoond, doe ik dat mbv de formule ="*"&B4&"*". Maar daar raak ik mijn voorloopnullen weer kwijt. Als ik deze barcode vervolgens print en scan zie ik niet "000001" maar "1".

Ik kan niet de instellingen zetten op *000000* want dat is een ongeldige getalnotatie.

Dus wat moet ik nou veranderen om die voorloopnullen wel te zien in de barcode?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan