• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal naar blad2 met datum in cel ernaast

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik wil graag zo gauw ik een getal invul in blad1 dat getal ook gelijk in blad2 komt te staan, met in de cel ernaast de datum dat dit is gebeurt. (datum van vandaag, denk ik)

Wie kan mij hiermee helpen?

Bedankt alvast.

Niets zo gemakkelijk als dat, maar waar en hoe moet datgetal komen?

Post eens een bestandje met hoe je het ziet.

Maar waarom wil je dit zo moeilijk maken?
Je kan toch gewoon een filter over het ingevulde zetten samen met een subtotaalformule en je hebt alle gegevens die je wenst.
Je kan natuurlijk een 1 op 1 copie maken op blad 2 , maar ik weet niet waarom dat nodig zou kunnen zijn.

Dit gaat over vrijwillige schuldhulpverlening. De bedoeling ervan is dat ik op blad1 invul op het moment als ik betaal. blad2 is de bedoeling dat ik een snel overzicht heb van wat al betaald is.
Dus het gaat niet alleen over de huur maar over heel veel posten.
En ik wil ook alles hier (openbaar) niet neerzetten.

Plus zoals ik het doe is een filter geen optie.

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("D5:D100")) Is Nothing Then
        Select Case Target.Offset(, -1)
            Case "huur"
                With Sheets("Blad2").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp)
                    .Offset(1) = Target.Value
                    .Offset(1, 1) = Date
                End With
        End Select
    End If
End Sub

Plaats de code in de bladmodule van Blad1 en verwijder die samengevoegde cellen in je tabel op blad2

Ja, ja dat denk je maar zo!
Ik heb het bestand gezien en dan ben je niks met zo'n code. :)

Nou, daar hebben we dan ook weer veel aan, aan zo'n antwoord :confused::confused:

Ja, sorry hoor Rudi, het is al niet makkelijk om uit te leggen wat ik wil. Laat staan dat ik uit moet leggen waarom jou oplossing niet gaat.
Ik waardeer je antwoord zeer, maar het gaat niet.

De makkelijke oplossing is dit b.v. =Looplijst!K6 maar dan moet ik dit voor misschien wel 100 cellen doen en steeds met een ander bereik en dan zit er nog geen datum bij in de cel ernaast.

Maar wat wil je dan bereiken ?
Moet elk getal dat ingevuld wordt overgezet worden of enkel getallen van een bepaalde post ?
Je post een voorbeeldbestandje met 2 getallen in en een leeg Blad2. Wij kunnen zo niet weten waar wat heen moet.
Post eens een bestand met wat meer getallen en posten in en geef dan duidelijk aan op Blad2 waar welke getallen heen moeten.
Je hoeft hier niet je hele financieële situatie uit de doeken te doen, maar wij moeten wel iets hebben om mee te werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan