• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal naar tekst gebruiken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik wil graag in de cel A2 (als voorbeeld) de waarde uit een andere cel (B2) uit een ander tabblad inlezen.
De tabbladen hebben als naam een 'getal', nl. 1 t/m 64.
Normaal zou je dan in de cel A1 neerzetten ='1'!$J$8
Als ik nu in de kolomkop (in dit geval A1) het getal 1 zet, kan ik dit getal dan gebruiken in de formule
='1'!$J$8 in plaats van de 1 (zijnde de tabbladnaam) die er stond?
Ik wil nl meerdere kolommen maken met als kolomkop de getallen 1 t/m 64 (namen van de tabbladen) zodat ik die getallen in de formules eronder kan gebruiken.
In B1 zou dan ='2'!$J$9 moeten komen te staan. De 2 is dan het getal (omgezet naar tekst?) uit de kop-cel van kolom B

Hallo Gerald,

Probeer het eens met deze formule:
=INDIRECT(KOLOM() & "!J8")

Overigens hoef je de kolomkoppen niet in getallen te wijzigen. A;B;C; D is ook goed.

Luc

Niet helemaal...:)

Hoi Luc,

Ik heb denk ik het probleem niet goed uitgelegd.
E.e.a. gaat om een wk 2006 poule die ik wil maken. Ik heb de poule ek 2004 van dit forum geplukt en probeer deze nu aan te passen.
Op het tabblad puntentelling wordt de puntentelling bijgehouden en heb ik in 2 cellen een opmerking geplaatst wat ik zou willen doen.
Kan je er wat mee?

Gerald

Bijlagen

Indien je het bestand in zip-formaat kan posten, zal ik het openen.
Win-rar heb ik niet op m'n computer gezet... en ik ben het ook niet van plan.

Luc

Hallo Gerald,
Kijk maar in het bestandje of dit is wat je zoekt. Op Blad 1! zijn er wat "cosmetische" aanpassingen gedaan.

Laatst bewerkt:
Het is lastig uitleggen :)

Hoi Cor,

Ik heb het nog steeds niet goed uitgelegd....(denk ik)
Nog een poging:
Op het blad puntentelling worden uit de tabbladen 1 t/m 64 gegevens opgehaald.
In cel C8 op dit blad wordt de inhoud van cel J8 van blad 1 opgehaald.
In cel C9 op dit blad wordt de inhoud van cel J9 van blad 1 opgehaald.
enz t/m C73
In cel D8 op dit blad wordt de inhoud van cel J8 van blad 2 opgehaald.
In cel D9 op dit blad wordt de inhoud van cel J9 van blad 2 opgehaald.
enz t/m DC73
dit gaat door t/m cel BN73 op het puntentelling blad waar de inhoud van cel C73 op blad 64 wordt opgehaald. (het loopt nu nog tot blad 31)
Nu dacht ik, als in een cel boven de kolommen C t/m BN op het blad puntentelling een getal gezet wordt van 1 t/m 64, wellicht kan ik dat getal dan gebruiken op in de cellen C8 t/m BN 73 de verwijzingen naar de werkbladen 1 t/m 64 in een formule te zeten.
Volgens mij moet ik dat anders handmatig of met veel kopieren en zoeken en vervangen doen...

Gerald

Gerald,
Jouw bedoeling is geheel duidelijk, ik weet alleen niet hoe het op te lossen zoals jij het zou willen. De meest simpele manier is, volgens mij, om eenmalig in rij 8 in de betreffende kolommen gewoon = te typen en het betreffende blad aanklikken en daar weer in cel J8. Als je dat gedaan hebt kun je de formule naar beneden kopiëren door rij 8 (zover nodig) te selecteren en met de Shift toets ingedrukt op de Page Down toets te drukken. Als je aan het end bent van de tabel druk je op Ctrl en D, op die manier zijn de formules in een klap gekopieërd.
Misschien dat een van de andere, zeer gewaardeerde, medeforumers een oplossing heeft die meer aan jouw verwachtingen voldoen.

Cor,

misschien wil ik gewoon te veel :)
Ik zie soms zulke goede oplossing op dit forum dat ik dacht, wellicht is er een leuk truukje om het met zo min mogelijk intikwerk te doen.
Ik had al wel de functie =sheetname() gevonden, maar kon daar ook verder niet is mee zoals rekenen of in een formule opnemen en de functie sheetname laten veranderen..

Evengoed zeer bedankt voor je inzet! Ik ga in elk geval verder en zal je suggestie van het kopieren opvolgen.

In C8 zet je

=INDIRECT(ADRES(RIJ();10;;;C$7))

dan maar rechts en naar beneden doorvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan