• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Getal opgeslagen als tekst" fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjepatrick

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Beste helpers,

Ik heb een waslijst aan getallen gekopieerd uit een draaitabel. Hierin stonden ze als 'Tekst' zodat het getal 0012 niet veranderd in 12. Nu kregen ze na het kopieren allemaal de foutmelding 'Getal opgeslagen als tekst'. Hierdoor werken formules op een ander blad niet meer.

1 voor 1 lukt het me wel om ze goed te krijgen als tekst. Maar het gaat om zo'n 8000 cellen. Kan ik de fout bij alle cellen in één keer wegkrijgen. Waardoor de cellen dus gewoon als tekst staan en het nummer 0012 niet verandert in 12.

Bedankt!!

Groet,

Patrick

Bovenste cel waar de fout zicht voordoet selecteren > naar de onderste rij met waardes scrollen > shift indrukken > onderste van deze lijst selecteren. nu heb je alle cellen geselecteerd waar de fout zich voordoet. klik nu (waarschijnlijk) op het uitroeptekentje getal convecteren?

Laatst bewerkt:
ergens een 1 in een cel zetten, deze cel kopieren.
Alle cellen met verkeerde waarde selecteren, plakken speciaal => vermenigvuldigen.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan