• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal splitsen in verschillende cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riiccka

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2009
Hallo,

Ik heb een vraag en ik hoop dat het hier kan worden opgelost.

Ik moet een getal van zeg 60000 splitsen in 4 cellen maar elke cel heeft zijn eigen max.

Het getal 60000. Nu moet het dus in de volgende cellen gesplitst worden maar wel elk met de max die in die cel is aangegeven. Is de max bereikt dan wordt de rest in de volgende cel gezet tot ook die de max aangeeft enz enz enz.

Cel 1. 20000 (max = 20000)
Cel 2. 15000 (max = 15000)
Cel 3. 10000 (max = 10000)
Cel 4. 15000 (max = 15000)

Maar als er een getal van zeg 25000 komt te staan moet het er als volgt uitzien

Cel 1. 20000 (max = 20000)
Cel 2. 5000 (max = 15000)
Cel. 3. 0 (max = 10000)
Cel 4. 0 (max = 15000)

Wie zou weten hoe je dit voor elkaar krijgt. Jullie zouden mij heel erg helpen.
In ieder geval bedankt!
Groet
Rick

Rick,

In de bijlage vind je een methode. Ik heb een kolom toegevoegd voor het geval je boven die 60.000 komt.

Bijlagen

Rob,

Ik vind je een topper!
Dankjewel hier kan ik zeker mee werken!

Groet
Rick

Verder hierop heb ik nog een vraag.

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, best lastig maar er moet in de cellen die niet gebruikt worden omdat er bijvoorbeeld een te laag getal is ingevuld in de eerste cel om te verdelen dan moet er 0 komen te staan ipv niks.

Ik hoop dat ook hier een oplossing voor is!
In ieder geval bedankt!

Ik heb er een voorbeeldje voor gemaakt.

Het volgende bedoel ik. Voor elke getal wat ik in D3 invul moet de berekening blijven kloppen.

Ik hoop dat dit lukt!
Bedankt in ieder geval!

Bijlagen

maar er moet in de cellen die niet gebruikt worden omdat er bijvoorbeeld een te laag getal is ingevuld in de eerste cel om te verdelen dan moet er 0 komen te staan ipv niks.
In mijn voorbeeld zag je geen nul staan, want ik had die onzichtbaar gemaakt met voorwaardelijke opmaak. In bijgaand voorbeeld heb ik die weggehaald.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Rob,

Had je gekeken in mijn voorbeeld. Volgens mij zit er ergens een fout in maar ik weet niet waar. Zou jij even willen kijken?

Groet,
Rick

Volgens mij zit er ergens een fout in maar ik weet niet waar. Zou jij even willen kijken?
Rick,

In de laatste formule staat >20.000 en daarna de keuze 200.000, dus een nul meer. Bedoel je dat? In dit voorbeeld aangepast.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan