• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal toevoegen aan tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkes18

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Ik heb een pull down menu gemaakt met een aantal opties, zodra ik 1 van die opties kies dan wil ik dat daar een getal aan gekoppelt wordt zodat ik er verder mee kan rekenen.

Voorb.

Pulldown menu
woonkamer
slaapkamer
badkamer

Woonkamer getal 55
slaapkamer getal 33
badkamer 22

55 * j6
33 * j6
22 * j6

Als jullie me hiermee zouden kunnen helpen ben ik jullie zeer dankbaar

Henkes

zie bijlage.

Het is een combinatie geworden van Data > Validatie > Lijst en VERT.ZOEKEN formule.

Wigi

Bijlagen

Hartelijk bedankt

Ik ben pas net begonnen met excel dus ik ben nog wel effe aan het uitzoeken hoe het nou precies werkt maar ik denk dat het wel moet gaan lukken zo.

Vraag maar als je vast zit.

- Valideren vind je in het menu Data.

- Hulp bij de VERT.ZOEKEN formule kan je onder andere in de help file vinden of op internet. Of hier op helpmij.nl natuurlijk.

Wigi

Ik heb het nu als volgt alleen het werkt nog niet helemaal ik snap ook niet waar die laaste 2 voor staat en wat die er mee te maken heeft.

=Y15*VERT.ZOEKEN(Z15;U2:V8;2)

Beste Henkes,

Je zoekt de waarde uit cel Z15 in het bereik U2:V8. Als je in kolom U de waarde uit cel Z15 gevonden hebt, neem je uit de 2e kolom van het bereik (dus kolom V) de waarde als uitkomst van de formule. Vandaar de twee.

Succes en veel plezier met Excel!

Richard

Ik krijg nu wel een getal aleen het getal klopt niet en verandert niet zodra ik het pull down menu verander zou je er eens naar wille kijken.
Alleen de keuken en hal / w.c. den het wel

Bijlagen

Je formule:
=Y15*VERT.ZOEKEN(Z15;U2:V8;2)
werkt niet perfect als de waarden in kolom U niet op alfabetische volgorde staan.

Dit voorkom je met:

=Y15*VERT.ZOEKEN(Z15;U2:V8;2;ONWAAR)

Voor ONWAAR mag je ook een 0 schrijven.
(Zie Help bij VERT.ZOEKEN)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan