• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal toewijzen aan een naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vleespotske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2014
Hallo forum leden .

Ik wil in excel in bvb cel a1 een naam ingeven waarna excel in b1 een willekeurig getal tussen 1 en 20 verschijnt .
Wanneer ik in dezelfde kolom ( A ) nog namen ingeef mag een gebruikt getal niet meer voorkomen .
Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt .

@ jean paul 28

Stel ik wil in kolom A 20 namen ingeven , waarna in kolom B naast de namen een getal ( van 1 tot 20 )verschijnt .
Telkens het werkblad opnieuw wordt gebruikt moeten de getallen anders ( willekeurig ) verschijnen .

Mvg .

Jij zal uiteraard wel weten wat je wil bereiken.....

Waarom zet je dat niet gewoon in een voorbeeldbestandje?

Vleespotske
Op het moment dat ik dit bericht schrijf hebben 82 mensen je topic open gedaan en gelezen, 2 ervan hebben gereageerd, je zal nog duidelijker met je informatie tevoorschijn moeten komen, ik snap het nog altijd niet wat je wil bereiken.

Het is tegenwoordig standaard om geen voorbeeldbestand meer bij te voegen maar ik denk dat ik wel weet wat de bedoeling is.
In bijgevoegd bestand zit in de B-kolom een lijst van 1 t/m 20 in willekeurige volgorde.
Zodra er iets wordt gewijzigd op het blad worden de nummers opnieuw aangemaakt maar elk nummer komt steeds maar 1 keer voor.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan