• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal uit cel met tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

C1988

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Ik hoop dat iemand mij met onderstaande kan helpen.
Ik een kolom met verschillende teksten zoals:

Oude interval: 2
Oude interval: 1 (in weken)
Oude interval: 1,5 (in weken)
Oude interval: 2 (in weken)
Oude interval: (in weken)6
Oude interval: (in weken)
Oude interval: 2 weken
Oude interval: (in weken) 1
Oude interval: (in weken) 1
Oude interval: (in weken)1

Nu wil ik alleen de getallen (indien deze er in staan) in de kolom er naast hebben.
Is hier een formule voor?
Bedankt alvast!

Kennelijk wordt dat bij de bron al op verschillende manieren ingegeven. Je kan het dan beter bij de bron zodanig wijzigen dat de schrijfwijze eenduidig is, zoals de eerste regel of de laatste drie regels. Dan heb je er in Excel geen enkel probleem mee.

Laatst bewerkt:
^ Wat hij zegt.

Ik heb voor dit specifieke voorbeeld een formule in elkaar gedraaid. Deze is eenvoudig uit te breiden naar eventuele andere varianten. Maar dit is niet de weg die je wilt bewandelen ...

Code:
=SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(SUBSTITUTE(A1;"Oude interval:";"");"in";"");"weken";"");"(";"");")";"");" ";"")

Nog eentje, ook hier geen garantie dat alle mogelijke afwijkend schrijfwijzen correct opgepikt worden.

Bijlagen

@WHER

Dat is een interessante formule. Ik begrijp zelfs wat ie doet. Hoe je zoiets ooit kunt verzinnen zou ik echter niet weten ...

Hij gaat fout als een cijfer ergens in de reeks staat zonder spaties er om heen (en als cijfers langer worden dan totaal 5 karakters, dus incl. de komma).

Een kleine uitbreiding dan, om meer variaties te dekken.

Bijlagen

WHER, die max doet het fout als achter de komma een groter getal staat dan voor de komma. bvb 1,5 wordt dan 5

Of:
Code:
=ZOEKEN(99^99;--("0"&DEEL($A1;MIN(VIND.SPEC({0;1;2;3;4;5;6;7;8;9};$A1&"0123456789"));RIJ($1:$10000))))

@HSV

:thumb:
Dat was de formule die ik mij had moeten herinneren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan