• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal uit cel omzetten naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkur1201

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2013
Hallo,

Ik ben geen excel wonder en kom ergens niet uit, ook niet met hulp.
In een cel heb ik bv. het getal 27 gezet, weer een andere cel heb ik de maand gezet (januari etc.).
De bedoeling nu is dat in een nieuwe (derde) cel van beide getallen (27, januari) een datum wordt gevormd (in dit geval 27-1-2015).

Wie oh wie kan me helpen ....

Begin maar met een voorbeeldje plaatsen. Want wat waar staat ben je even vergeten te vermelden. Kijk ook even naar DATUMWAARDE()

Laatst bewerkt:
Code:
=datumwaarde(a1&b1&"2015")

Dank je HSV!
Kan je toelichten waar wat voor staat in deze formule?

27 in cel A1, januari in b1, de formule ergens in een ander cel.

Hallo,

Het is gelukt met de tip van HSV, super!

Nu loop ik tegen het volgende op.
Ik heb de bijlage bijgevoegd om mijn probleem toe te lichten.
Dit betreft het budget van een cliënt. Naast het budget wil ik ook de mogelijkheid hebben de werkelijke situatie per maand in te kunnen vullen in een ander tabblad.
Hiervoor wil ik alle uitgaven onder elkaar hebben (uit kolom A in tabblad 'Uitgaven') + uiterste betaaldatum (uit kolom E in tabblad 'Uitgaven').
Zodra deze allemaal onder elkaar staan kan ik ze sorteren van laag naar hoog zodat ik zien welke uitgaven als eerste betaald moeten worden.

Kopiëren en plakken in een ander tabblad lukt me niet, wellicht omdat de uitgaven niet allemaal onafgebroken onder elkaar staan.

Ik ben benieuwd naar jullie tips .....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan