• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal uit database halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazewoterz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2012
Hallo Allemaal,

Wellicht een vraag die al eens is gesteld, ik kan helaas het antwoord niet vinden.

Het zit zo. Ik heb een database met leeftijden en een bijbehorend getal. Nu wil ik graag bij een match (ingevoerde leeftijd) het bijbehorende getal naar voren halen.

Volgen jullie het nog? Hopelijk hebben jullie een antwoord voor me, is hier een formule voor?

Groeten, Lars

Vertel eerst eens wat je bedoeld met "database".
Daar zijn nogal wat verschillende soorten van te vinden.
Als je een spreadsheet met gegevens bedoeld, wat overigens geen database is, is een voorbeeld handig.

Laatst bewerkt:
Afbeelding2.jpg

Hierboven zie je de 'database' links de leeftijd met rechts het bijhorende bedrag.

Ik wil het graag zo maken dat als ik NAW gegevens met leeftijd invul, automatisch het bedrag wat bij de leeftijd hoort erachter komt te staan.

Dat kan eenvoudig met verticaal zoeken, maar een voorbeeld voor je specifieke situatie kan niet gegeven worden omdat er geen bron bladnaam, doel bladnaam, kolomletters en regelnummers zichtbaar zijn.

Nog niet helemaal maar wel voldoende.
Gebruik in F9 de formule:
Code:
=VERT.ZOEKEN(E9;C11:D42;2)
Waarbij D42 dan even moet worden aangepast naar het juiste "rechtsonder" punt van je tabel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan