• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal uit tekstvak na toepassen in cel volgens userform zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veritas1985

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Berichten
12
Best lastig een passende titel te vinden ;)

Hey mede forummers,

ik ben aan het proberen om via een userform een berekening te maken en de uitkomst in een cel te plaatsen welke in de userform gekozen wordt (of het moet anders kunnen).

Voor de berekening van een bepaalde kostensoort moet een netto bedrag bruto gemaakt worden.
Dit gaat door de formele " =100*(nettobedrag/96,65)+nettobedrag "

Ik heb een userform gemaakt waar het nettobedrag ingevuld kan worden (tekstvak 'Nettobetrag') en de cel waar het brutobedrag moet komen (tekstvak 'Range')
Daarnaast heb ik de knop submit toegevoegd.

hier heb ik de volgende code aangehangen:
Code:
Private Sub Submit_Click()
Range("Range.value") = 100 * (Nettobetrag.Value / 96.65) + Nettobetrag.Value
End Sub

Wat loopt hier mis?
En daarnaast, is het misschien mogelijk om in plaats van de cell waar het brutobedrag in moet komen zelf in te vullen, deze automatisch in kolom B te zetten in dezelfde rij als die waar het laatste getal in kolom A staat?

Zie voorbeeld, denk dat dat het iets duidelijker maakt.

Bekijk bijlage test swisscard.xls
 
Geef je textbox elke naam die je kunt bedenken behalve functienamen.
Bv.
Code:
Range(welkecel.Value) = 100 * (Nettobetrag.Value / 96.65) + Nettobetrag.Value
 
Super! Hartelijk dank. Dit werkt inderdaad.

Weet je ook toevallig hoe ik hem automatisch in de cel naar het laatste getal in kolom a kan zetten?
 
En dan laat je die textbox vevallen neem ik aan.
Code:
Sheets("test").Range("A5").End(xlDown).Offset(, 1) = 100 * (Nettobetrag.Value / 96.65) + Nettobetrag.Value
 
Toppie. Harstikke bedankt!
Dat xldown en offset heb ik even verder uitgezocht. Kan dat voor nog veel meer sheets gebruiken kom ik nu achter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan