• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal via eigenschappen cel naar tekst omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauw Gauwes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
82
In bijgaand bestand staat een kolom Name deze worden periodiek ingelezen van een aantal andere sheets.
De namen worden soms als getallen aangeleverd. Dus tekst en getallen door elkaar.Bekijk bijlage Tekst.xlsx
Graag wil ik op deze kolom kunnen filteren als tekst, maar nu is er alleen een mogelijkheid om als getal te filteren.

Als de eigenschap van de cellen in de kolom op tekst staat en ik haal het bestaande getal weg en toets het opnieuw in dan zie ik wel dat het als tekst weergegeven wordt.

Maar ja ze allemaal met het handje opnieuw gaan intoetsen gaat niet werken.

Iemand een idee waarom de ingelezen getallen in de kolom met de eigenschap Tekst toch als getal wordt ingelezen en belangrijker hoe kan ik dit corrigeren?
 
Om te corrigeren kan je een extra kolom invoegen. In de extra kolom zet je =tekst(A2;"@")
 
Het hangt er vanaf hoe het inlezen in zijn werk gaat, maar je kunt eens proberen om de kolom eerst als tekst te formatteren en daarna de gegevens te plakken met alleen waarden c.q. ongeformatteerde tekst.
 
Om te corrigeren kan je een extra kolom invoegen. In de extra kolom zet je =tekst(A2;"@")


Dit is inderdaad een oplossing, als ik die kolom dan weer kopieer met alleen waarde dan blijft het tekst en kan ik op tekst filteren.

Bedankt voor de snelle respons
 
Het hangt er vanaf hoe het inlezen in zijn werk gaat, maar je kunt eens proberen om de kolom eerst als tekst te formatteren en daarna de gegevens te plakken met alleen waarden c.q. ongeformatteerde tekst.

Hoi Marcel , dat had ik al geprobeerd maar gaat niet werken, als je plakt met alleen de waarden dan blijft het een getal ondanks dat de cel op eigenschap Tekst staat. Maar met de eerdere oplossing kan ik goed uit de voeten.
 
... als je plakt met alleen de waarden dan blijft het een getal ondanks dat de cel op eigenschap Tekst staat...

Vreemd. Ik heb getest met een verse lege kolom geformatteerd als tekst. Plakken in die kolom met alleen waarden leverde wel degelijk tekst op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan