• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getal wordt genegeerd ondanks celeigenschappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kier
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kier

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Beste.

Als ik een cel heb met een totaalbedrag van 6,23 en deze cel doorverwijs naar een andere cel met celeigenschappen; getal , en decimalen 0 , verschijnt er 6 zoals de bedoeling ook is.

Als ik nog een cel heb met deze keer de datum , en deze doorverwijs naar een andere cel en celeigenschappen zet op ; getal, verschijnt er 40759 , dat is ook de bedoeling.

Als ik deze twee cellen wil samenvoegen met de formule ; =C1&C2 , dan verschijnen ze bij elkaar ....maar weer met de komma ertussen , dus staat er ; 407596,23.

En dit is nou niet de bedoeling, het moet zijn 407596 , maar krijg het helemaal niet voor elkaar , wat voor celeigenschappen ik ook gebruik.

Kier

Laatst bewerkt:
Je voegt ze nu samen als text. Excel gaat er dus vanuit dat er text bedoeld is. Ik denk dat excel vervolgens dan de komma settings negeerd

Als ik een cel heb met een totaalbedrag van 6,23 en deze cel doorverwijs naar een andere cel met celeigenschappen; getal , en decimalen 0 , verschijnt er 6 zoals de bedoeling ook is.
Die 6 is slechts een weergave van 6,23 ; voor Excel blijft dat getal 6,23.
Wil je met 6 verder werken, maak er dan van in C2 (als bv. 6,23 in A2 staat) =Geheel(A2) of Integer(A2).

De actie "geheel" of "integer" werken niet , missen we dan misschien nog een teken ?

Kier

De actie "geheel" of "integer" werken niet , missen we dan misschien nog een teken ?
GEHEEl en INTEGER werken WEL,
zie in de bijlagen de cellen A5 en C5.
Je kunt best voortaan een bestand bijvoegen met je probleem,
dan kunnen we zien wat er aan de hand is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan