• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal zoeken tussen 1001 en 1999

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipper1994

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2021
Hallo,

in het voorbeeld bestand zie je een kleine database,
ik wil nu op het 2de blad (rapport) mijn tabel te zien krijgen vanuit die database.

MAAR

ik wil enkel maar die waarvan de ID-nummer tussen een bepaald getal ligt. dat getal word bepaald door die eerste cijfers. (duizendtallen dus)

ik wil dus als er bvb 1000 staat in "B2" van blad "rapport" dat ik de hele tabel eronder krijg waarvan de idnummers tussen de 1000 en 1999 liggen.

Bijlagen

Filteren doe je in de dynamische tabel zelf. Daar is ie voor ontworpen.

met alle VBA-form waarmee ik zit, is het niet de bedoeling dat we in exceltabellen zelf zitten te werken.

bedoeling zou zijn dat met vba die cell B2 ingevuld word zodat ik daarna dat blad kan afprinten.

In Excel 365:
Code:
=FILTER(Tabel1;(Tabel1[ID]>=B1)*(Tabel1[ID]<=B1+999))

HSV

wauw.. .THX
dat heb ik nodig, ik probeer dit nu om te zetten naar mijn eigenwerkje. maar dat zal wel lukken. bedankt voor dit !!!!!!

@HSV

ik ben misschien iets vergeten.

ik heb meerdere kolommen, maar ik wil ze niet allemaal zien daar.

voorbeeld:
ik heb A:A die ID staan
B:B die Geboortedatum
C:C klassenummer

ik wil in mijn tabel die ik ga opzoeken (via u code) enkel A en C zien. (in mijn bestand gaat dit over veel meer kolommen.) (30tal waarvan ik er maar een 10tal nodig heb in die tabel die ik nu met je code verkrijg.)

In het bestand wat je plaatste.
Code:
=FILTER(FILTER(Tabel1;(Tabel1[ID]>=B1)*(Tabel1[ID]<=B1+999));Tabel1[#Kopteksten]<>Tabel1[[#Kopteksten];[Naam]])

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan