• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getalfilter uitbreiden in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depant

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2015
Hallo samen,

Ik had al een vraag gepost ( was opgelost) maar zou het fijn als daar nog een uitbreiding daarop kwam, en ben daarom zo vrij om er een nieuwe vraag van te maken.
Is het mogelijk dat buiten het getal filter wat er al is en werkt, er ook een filter is dat kijkt in de rijen of er in de kolommen j tot en met aa of er een "1" staat.
Het is dan de bedoeling dat het filter ook die rijen verwijdert worden geen enkele 1 in staat.

Ik heb een bestandje toegevoegd.

Ben benieuwd

Groeten Depant

Bekijk bijlage overzicht.xlsm

Waarom heb je zo'n rommelige opzet? Begin gewoon in A1 en gebruik kolomkoppen. Alle code wordt dan een stuk eenvoudiger en sneller. Voor jou huidige probleem kan je dan het geavanceerde filter gebruiken.
Het wordt dan zoiets.
Code:
Sub VenA()
Cells(2, 32).FormulaR1C1 = "=OR(RC[-29]<303000,RC[-29]>340000,COUNTIF(RC[-22]:RC[-5],1)=0)"
  With Cells(1).CurrentRegion
    .AdvancedFilter 1, Range("AF1:AF2")
    .Offset(1).EntireRow.Delete
    .Sort .Cells(1, 3), , , , , , , xlYes
  End With
  Cells(2, 32).Clear
End Sub

Laatst bewerkt:
Getalfilter

Hallo allemaal,

Excuseer de chaos.
Ik heb een bestand toegevoegd.
In het tabblad uitvoer zit mijn " oefenbestand" en ik kopieer dat naar ontvangst.
Het is de bedoeling dat de macro ook de rijen van j tot en met t verwijdert als in geen enkele cel een " 1" staat.
De rijen oa van de cellen die ik rood heb gemaakt moeten dus ook verwijdert worden.
Ik hoop dat jullie zo vriendelijk zijn om er nog eens naar te kijken.

Groeten Depant

Met alle respect maar ik heb niet de indruk dat je ook maar iets van #2 begrepen hebt. Krijg je de data zo aangeleverd of is het een eigen opzet? In het eerst geval kan ik of een andere helper er wel een stukje code voor maken of de code in #2 aanpassen (kan je natuurlijk ook zelf proberen). In het tweede geval kan je beter eerst de opzet aanpassen.

Het schrijven van code is meestal maatwerk en als je dan met wisselende voorbeelden komt dan is het natuurlijk voor een ieder hier vrij lastig om je verder te helpen.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank,

Goedemorgen,

Hartelijk dank voor de door u vriendelijk aangeboden oplossing. Niet iedereen is gezegend met uitstekende excel vaardigheden.
Ik had ook een soort van eigen oplossing gemaakt, omdat ik vind dat je hier geen vragen hoeft te stellen als je zelf niks probeert.
Daarom wil ik deze nog even met u delen.

Nogmaals hartelijk dank voor de u aangeboden oplossing.

Depant.

Hallo,

Helemaal top!!:thumb::thumb:

Kan ik ook rijen verwijderen uit het tabblad op basis van de waarde in een bepaalde kolom?

Laatst bewerkt:
Niet iedereen is gezegend met uitstekende excel vaardigheden.
Staat er compleet los van. Reageer op de vragen/opmerkingen die gesteld zijn en bekijk de voorbeelden die je hier en in andere draadjes gekregen hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan