getallen afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

andriesf

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2008
hallo,

ik ben een beginner in deze scripttaal, en zit gewoon wat dingen aan het uitproberen en ondertussen een soort van rekenmachinetje aan het maken, maar nu merk ik dat hij alles afrond, ook tussendoor, hoe kan ik zorgen dat hij de getallen niet afrond?

alvast bedankt,
Andries

Welke type gebruik je? Int of float?

Heb je anders wat code? (Graag tussen
Code:
...
plaatsen :))

hier heeft u even een stukje van mijn code

Code:
 int x,y;

cout <<"\nvul hier een getal in: ";

cin >> x;

cout <<"\nvul hier nog een getal in: ";

cin >> y;

cout << y << " pi = " << y *  3,14159 ;
cout << "\n";
cout << x << " pi = " << x *  3,14159 ;
cout << "\n";
cout << y << " % van " << x << " = " << y / 100 * x << '\n';
cout << x << " % van " << y << " = " << x / 100 * y << '\n';

ik hoop dat u hier iets mee kunt.

Bovenaan staat int x,y;
Verander die eens naar float x,y;

Ben verder niet bekend met C++ maar wel met programmeren in het algemeen :)

Tha Devil heeft gelijk, dat zou je probleem moeten oplossen.
Verder:
ik ben een beginner in deze scripttaal

C++ is geen scripttaal. Een scripttaal heeft een interpreter nodig om code uit te voeren. Voorbeelden hiervan zijn Php, javascript, (python)
C++ is een programmeertaal. Deze talen gebruiken een compiler om een uitvoerbaar bestand te maken (een .exe bijv) die stand-alone kan worden opgestart. Voorbeelden hiervan zijn C/C++,C#,VB,JAVA.

Niek e: PHP is geen scripttaal maar een programmeertaal. De server is daarbij de compiler.

Niek e: PHP is geen scripttaal maar een programmeertaal. De server is daarbij de compiler.

Maar het moet wel iedere keer gecompileerd worden :p