• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getallen automatisch indelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
433
Hallo,
Even een vraagje of er iemand weet of er een methode bestaat voor het volgende (heb helaas geen voorbeeld).
Ik zou 10 getallen (van 1 tot 10) in twintig rijen moeten kunnen plaatsen, maar wel telkens in een andere kolom zodat elk getal in elke kolom evenveel voorkomt. Hieronder een kleine beschrijving.
bv.: rij 1 : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 (elk getal dus in een kolom)
rij 2 : 3 5 6 1 2 10 7 9 4 8
en zo verder tot zeg maar 20 rijen.
Bestaat hier één of andere formule voor.
Het is voor het opstellen van speelshedules.

Grtjs.
Bowlingman
 
Zie hierbij, of sla ik de bal helemaal mis ?
De eerste rij mag uiteraard willekeurig gerangschikt worden !
 

Bijlagen

  • Bowlingman(GiMe).xls
    19,5 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Op deze wijze had ik het ook al gedaan maar het probleem is eigenlijk het volgende :
De nummers staan eigenlijk voor de teams en de kolommen zijn de banen waarop wordt gespeeld en door de nummers op deze wijze telkens te verplaatsen krijg je bv. dat team 2 de ene week op baan 2 speelt en de volgende week op baan 1 speelt. Vermits bij bowling steeds 2 teams op 2 banen tegen elkaar spelen mag het dus eigenlijk niet dat een team 2 weken na elkaar eigenlijk op dezelfde banen speelt. in het voorbeeld speelt dus team 2 de eerste week op banen 1 en 2 en de tweede week weer en dit gebeurd uiteraard ook op de andere banen want in week 3 komt dan team 2 op banen 9 en 10 en in week 4 ook weer, enz...
Het is dus eigenlijk de bedoeling dat de teams wekelijks willekeurig van baan veranderen.
Ik neem terug team 2 als voorbeeld : Week 1 - Team 2 op baan 2, Week 2 - Team 2 op baan 7, Week 3 - Team 2 op baan 10, en zo verder, maar dan telkens tegen een andere tegenstrever die dan op zijn beurt ook weer niet op één van de twee banen heeft gespeelt.
De banen worden steeds gebruikt alsvolgt : 1 en 2, 3 en 4, 5 en 6, 7 en 8, 9 en 10
Om dit handmatig te doen nogal veel werk vraagt, dacht ik hier misschien de één of andere formule voor te vinden of iets in de vorm van VBA.

Grtjs.
Armand
 
Laatst bewerkt:
Hallo HierenNu,
Heb het bestandje gedownload en geprobeerd aan te passen en het is nog niet precies wat ik zoek.
Toch alvast bedant voor de tip en ga hier al zeker en vast op verder borduren, zo vind ik misschien wel de oplossing.
Als er verder nog iemand iets moest weten, laat dan maar horen. Alle hulp is welkom.

Grtjs.
Bowlingman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan