• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Getallen bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tompie440

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Hallo,

Ik ben bezig om met dagen te rekenen.

Ik heb een datum met 13.05.2009 als format, hierbij heb ik met behulp van de formule LEFT(W14,2) de eerste 13 dagen geselecteerd. Alleen krijgt dit vak een andere format mee waardoor je deze niet kunt optellen bij bijv. 5.

De LEFT(W14,2) staat ook links uitgelijnd, terwijl getallen/nummers normaal rechts uitgelijnd staan.

Hoe kan ik deze waarde als nummer laten tellen

Alvast bedankt

tompie440, De functie DAY is hier beter op z'n plaats! In (bijvoorbeeld) cel A1 je datum, dan in cel B1 de formule =DAY(A1).

Groet, Leo

tompie440, De functie DAY is hier beter op z'n plaats! In (bijvoorbeeld) cel A1 je datum, dan in cel B1 de formule =DAY(A1).

Groet, Leo

Hee Leo,

Deze is niet op zijn plaats, dit omdat de format 13.05.2009 geen algemene format voor een datum is die wordt ondersteund door excel.

Maar je kunt 0+left(W12,2) invullen dan werkt hij wel als getal.

Toch bedankt voor de medewerking

Ehhhh.... Het is me wel een raadsel waarom je niet gewoon een echte datum plaatst...??? Dit geeft veel meer mogelijkheden dan wat je nu doet.
Enne... hoe is de notatie van je datum als de datum onder de tiende van die maand zit? Ik hoop voor je dat je die dan als 01 noteert! Zo niet, dan klopt je formule niet en zal je via een veel lastiger weg je resultaat moeten bereiken. Oplossing? Je waarde opgeven als echte datum!;)

Groet, Leo

Ehhhh.... Het is me wel een raadsel waarom je niet gewoon een echte datum plaatst...??? Dit geeft veel meer mogelijkheden dan wat je nu doet.
Enne... hoe is de notatie van je datum als de datum onder de tiende van die maand zit? Ik hoop voor je dat je die dan als 01 noteert! Zo niet, dan klopt je formule niet en zal je via een veel lastiger weg je resultaat moeten bereiken. Oplossing? Je waarde opgeven als echte datum!;)

Groet, Leo

Ja, klopt heb je gelijk in. Het is veel lastiger, maar dit wordt automatisch aangemaakt. De gegevens worden uit een ander programma gehaald, en ik ben aan het proberen om hier automatisch grafieken/tabllen van te maken in excel. (wel erg primitief, want kan niet met macro's over weg). Maar om alle data's om te gaan typen werkt dan dus niet.

Maar op het moment dat ik dit typ, denk ik ook meteen dat kan je ook eenvoudig omzetten met wat formules. Maargoed ik maak dus veel gebruik van de LEFT(W14,2) code i.p.v DAY(W14). Opzich maakt het geen verschil.

Alleen heb ik nog een probleempje, misschien kun je me daar nog meehelpen:o

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=425228

Met een zoek (.) en vervang (-) aktie zijn ineens alle data data.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan